この曲の一番の特徴は、Jay-Zの 「99 Problems」、Nellyの 「Ride Wit Me」、N Syncの 「Bye Bye Bye」、Britney Spearsなど2000年代の曲の歌詞が引用されていることです。幼少期に聴いていたようです。
 
この曲は、若い頃の恋愛について歌われているLove Song。
Anne-Marieの可愛さが爆発していますね。
 
Ed Sheeran、Julia Michaelsが作曲に携わっています。

 

 

I will always remember
The day you kissed my lips
Light as a feather
And it went just like this
No, it's never been better
Than the summer of two thousand and two
この先もずっと覚えてる
あなたが私にキスした日のこと
羽のように軽かった
今みたいな感じで
これ以上良い時なんかないぐらい
2002年の夏以上にね

We were only eleven
But acting like grown-ups
Like we are in the present
Drinking from plastic cups
Singing "love is forever and ever"
Well, I guess that was true
私達はたったの11才だったのに
すごく大人ぶってた
今みたいな感じでね
プラスチックのコップで飲んだり
愛は永遠だって歌ったり
まあでもね それは事実だったかな

Dancing on the hood
In the middle of the woods
Of an old Mustang where we sang
Songs with all our childhood friends
And it went like this, say
森の真ん中で踊って
古いマスタング(車)の上で歌ってた
幼なじみと一緒にね
歌はこんな感じで続いたの

Oops, I got 99 problems singing bye, bye, bye
Hold up, if you wanna go and take a ride with me
Better hit me, baby, one more time
Paint a picture for you and me
Of the days when we were young, uh
Singing at the top of both our lungs
99個もの問題を抱えて 「bye bye bye」って歌っていたわ
ちょっと待って 私と一緒に乗って行きたいなら
もう一度私を誘ってみてよ
私達の絵を描くの
まだ若かくて
全力で歌っていた頃のね

Now we're under the covers
Fast forward to eighteen
We are more than lovers
Yeah, we are all we need
When we're holding each other
I'm taken back to two thousand and two
そして今、私達はシーツにくるまっているの
18歳まで早送り
恋人以上の関係ね
求めていた関係よ
お互いを抱きしめ合ってた頃からね
2002年に戻ったような気分

Dancing on the hood
In the middle of the woods
Of an old Mustang
Where we sang
Songs with all our childhood friends
And it went like this, say
森の真ん中で踊って
古いマスタング(車)の上で歌ってた
幼なじみと一緒にね
歌はこんな感じで続いたの
 
Oops, I got 99 problems singing bye, bye, bye
Hold up, if you wanna go and take a ride with me
Better hit me, baby, one more time
Paint a picture for you and me
Of the days when we were young
Singing at the top of both our lungs
On the day we fell in love
On the day we fell in love
99個もの問題を抱えて 「bye bye bye」って歌っていたわ
ちょっと待って 私と一緒に乗って行きたいなら
もう一度私を誘ってみてよ
私達の絵を描くの
まだ若かくて
全力で歌っていた頃のね
 
Dancing on the hood
In the middle of the woods
Of an old Mustang
Where we sang
Songs with all our childhood friends
Oh, now
森の真ん中で踊って
古いマスタング(車)の上で歌ってた
幼なじみと一緒にね
歌はこんな感じで続いたの
 
Oops, I got 99 problems singing bye, bye, bye
Hold up, if you wanna go and take a ride with me
Better hit me, baby, one more time
Paint a picture for you and me
Of the days when we were young, uh
Singing at the top of both our lungs
99個もの問題を抱えて 「bye bye bye」って歌っていたわ
ちょっと待って 私と一緒に乗って行きたいなら
もう一度私を誘ってみてよ
私達の絵を描くの
まだ若かくて
全力で歌っていた頃のね
 
On the day we fell in love
On the day we fell in love
On the day we fell in love
On the day we fell in love
On the day we fell in love, love, love
私達が恋に落ちた日に