今日紹介するのは、映画「The Greatest Showman」より

「A Million Dreams」です!

 

[Ziv Zaifman]

I close my eyes and I can see
The world that's waiting up for me
That I call my own
Through the dark, through the door
Through where no one's been before
But it feels like home

目を閉じると見える

世界が私を待っている

私だけの世界

暗闇を抜けて扉をくぐり

未知の領域へ行くの

でもなぜか懐かしく感じる場所なのよ


They can say, they can say it all sounds crazy
They can say, they can say I've lost my mind
I don't care, I don't care, so call me crazy
We can live in a world that we design

何やっても無駄とか

あなた正気なのって言われるかもね

でも私はかまわないわ

変って言っていればいいじゃない

世界を変えることは可能なのよ


'Cause every night I lie in bed
The brightest colors fill my head
A million dreams are keeping me awake
I think of what the world could be
A vision of the one I see
A million dreams is all it's gonna take
A million dreams for the world we're gonna make

毎晩横になると

頭の中に鮮やかな色が広がる

たくさんの夢が私を眠らせてなんかくれないわ

私が思い描いた夢の世界も

実現すると思うのよね

全ての夢は、叶うためにと

世界を作るためにあるのよ


There's a house we can build
Every room inside is filled
With things from far away
The special things I compile
Each one there to make you smile
On a rainy day

私たちに建てられる家がある

全ての部屋に世界中の夢がつまっているの

私が集めている特別な夢

雨の日でも

あなたを笑顔にしてくれる


They can say, they can say it all sounds crazy
They can say, they can say we've lost our minds
I don't care, I don't care if they call us crazy
Run away to a world that we design

何やっても無駄とか

あなた正気なのって言われるかもね

でも私はかまわないわ

変って言っていればいいじゃない

私の世界に入ればいいのよ

 

[Hugh Jackman]

Every night I lie in bed
The brightest colors fill my head
A million dreams are keeping me awake
I think of what the world could be
A vision of the one I see
A million dreams is all it's gonna take
A million dreams for the world we're gonna make

毎晩横になると

頭の中に鮮やかな色が広がる

たくさんの夢が僕を眠らせてなんかくれない

僕が思い描いた夢の世界も

実現すると思うんだ

全ての夢は、叶うためにと

世界を作るためにあるのだから

 

[Michelle Williams]

However big, however small
Let me be part of it all
Share your dreams with me
You may be right, you may be wrong
But say that you'll bring me along
To the world you see
To the world I close my eyes to see
I close my eyes to see

大きな夢でも 小さな夢でも

叶える手伝いをさせて

一緒に分かち合おう

あなたは正しいかもしれないし

間違ってるかもしれないけど

それでも私を連れて行って

あなたが見ている世界へ

目を閉じれば広がる世界

 

[Michelle Williams&Hugh Jackman]

Every night I lie in bed
The brightest colors fill my head
A million dreams are keeping me awake
A million dreams, a million dreams
I think of what the world could be
A vision of the one I see
A million dreams is all it's gonna take
A million dreams for the world we're gonna make
For the world we're gonna make

毎晩横になると

頭の中に鮮やかな色が広がる

たくさんの夢が私を眠らせてなんかくれない

私が思い描いた夢の世界も

実現すると思う

全ての夢は、叶うためにと

世界を作るためにあるのだから