今日紹介するのは

映画「The Greatest Showman」より

「This Is Me」です。

ゴールデングローブ賞を受賞している、

歌詞の素晴らしい曲なんですよ!

 

歌っているのはKeala Settle。

下層階級の人を演じているのですが、

身分が下であっても負けないわ!という

強い意志がこめられている歌なんです!!

今まで出会った中で

一番素敵な歌かもしれないなぁ。

 

それでは和訳と合わせてお楽しみください。

I'm not a stranger to the dark
Hide away, they say
'Cause we don't want your broken parts
I've learned to be ashamed of all my scars
Run away, they say
No one will love you as you are

暗闇には慣れているわ

出てくるな って彼らは言うの

君のような壊れ物はいらないって

自分の傷を恥じることを学んだ

あっちいけ って彼らは言うの

ありのままの君なんか誰も愛さないって

But I won't let them break me down to dust
I know that there's a place for us
For we are glorious

でもそんなこともう言わせない

私たちにだって居場所がある

輝ける場所が

When the sharpest words wanna cut me down
I'm gonna send a flood, gonna drown them out
I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me
Look out 'cause here I come
And I'm marching on to the beat I drum
I'm not scared to be seen
I make no apologies, this is me

鋭い言葉が私を傷つけようとしても

強い心で立ち向かってみせる

あざだらけでも私は強い

これがありのままの私

見て、私の出番よ

私のリズムに合わせていく

傷を見られてももう怖くないし

謝ったりする必要もない

これが私だから

Another round of bullets hits my skin
Well, fire away 'cause today, I won't let the shame sink in
We are bursting through the barricades
And reaching for the sun (we are warriors)
Yeah, that's what we've become

また攻撃されることがあっても

今回ははね返してみせる

もう恥じることなんてないから

壁なんか突破してやる

太陽めがけて(私たちは戦士)

それが私達のあるべき姿よ

Won't let them break me down to dust
I know that there's a place for us
For we are glorious

もう私たちをのけ者になんかさせない

私たちにだって居場所がある

輝ける場所が

 

When the sharpest words wanna cut me down
Gonna send a flood, gonna drown them out
I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me
Look out 'cause here I come
And I'm marching on to the beat I drum
I'm not scared to be seen
I make no apologies, this is me

鋭い言葉が私を傷つけようとしても

強い心で立ち向かってみせる

あざだらけでも私は強い

これがありのままの私

見て、私の出番よ

私のリズムに合わせていく

傷を見られてももう怖くないし

謝ったりする必要もない

これが私だから

 

...This is me

これが私


And I know that I deserve your love
There's nothing I'm not worthy of
When the sharpest words wanna cut me down
I'm gonna send a flood, gonna drown them out
This is brave, this is bruised
This is who I'm meant to be, this is me

私はあなたの愛を受け止められると思うの

私がふさわしくない理由なんてどこにもないわ

鋭い言葉が私を傷つけようとしても

強い心で立ち向かってみせる

あざだらけでも私は強い

これがありのままの私


Look out 'cause here I come (look out 'cause here I come)
And I'm marching on to the beat I drum (marching on, marching, marching on)
I'm not scared to be seen
I make no apologies, this is me

見て、私の出番よ

私のリズムに合わせていく

傷を見られてももう怖くないし

謝ったりする必要もない

これが私だから

 

I'm gonna send a flood
Gonna drown them out
(...this is me)

強い心で立ち向かってみせる

これが私