さて今日は、ディズニーチャンネルオリジナルムービーの

「Camp Rock」より「This Is Me」を紹介します。

 

Camp Rockサントラの中で一番人気な上に

とにかく歌手が豪華なので

知ってる人も多いでしょう。

 

前奏から素敵な「This Is Me」を

和訳もあわせてお楽しみください。

 

I've always been the kind of girl
That hid my face
So afraid to tell the world
What I've got to say
But I have this dream
Right inside of me
I'm gonna let it show
It's time to let you know
to let you know

いつも私は

顔を隠しているような子だった

自分の意見を言うのが怖かった

でも私には夢がある

私の中で光り輝いているの

今から見せてあげる

もう見せていい頃よね


This is real
This is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light shine on me
Now I've found who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I wanna be
This is me

これが真実

これが私

今いるべき場所にいるわ

私を照らしてくれる

私自身を理解できた

もう何にもとらわれないし

夢を隠したりしない

これが私なの


Do you know what it's like
To feel so in the dark
To dream about a life
Where you're the shining star
Even though it seems
Like it's too far away
I have to believe in myself
It's the only way

暗闇にいるのってどんな感じか分かる?

あなたが輝いてる場所に

私も行くことを夢見てる

例えそれが

遥か遠くに見えても

自分を信じるしかない

自分のやり方でね

 


This is real
This is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light shine on me
Now I've found who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I wanna be
This is me

これが真実

これが私

今いるべき場所にいるわ

私を照らしてくれる

私自身を理解できた

もう何にもとらわれないし

夢を隠したりしない

これが私なの

 

 

You're the voice I hear inside my head
The reason that I'm singing
I need to find you
I gotta find you
You're the missing piece I need
The song inside of me
I need to find you
I gotta find you

君は僕の中に残ってる声

僕が歌うのは

君を見つけたかったから

見つけなきゃって気がしたから

君は失った歌の一部なんだ

僕が歌う歌のね

君を見つけたかった

見つけなきゃいけなかったんだ

 


This is real
This is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light shine on me
Now I've found who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I wanna be
This is me

これが真実

これが私

今いるべき場所にいるわ

私を照らしてくれる

私自身を理解できた

もう何にもとらわれないし

夢を隠したりしない

これが私なの

 

 

You're the missing piece I need
The song inside of me

君は失った歌の一部なんだ

僕が歌う歌のね

 

 

This is me
これが私


You're the voice I hear inside my head
The reason that I'm singing

君は僕の中に残ってる声

僕が歌うのは君のため

 

Now I've found who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I wanna be
This is me

私自身を理解できた

もう何にもとらわれないし

夢を隠したりしない

これが私なの

 

いい歌ですね~

洋楽って最高です。