For those planning to give birth at Osaka University Hospital






    

大阪大学医学部附属病院にて
ご出産される予定
又は検討されている方へ


At Osaka University Hospital

Expected to give birth

Or for those who are considering


私が出産した上で
もっと早くに
知っておきたかった事を
お伝えしますニコニコ


after i gave birth

sooner

what i wanted to know

I will tell you


















皆様頂けるものですダウン

you can get




アップ

3年前に長男を出産した時に

クリニックで頂いたものと

全く同じ物でした歩く


(6年前の長女の時はピンクでした)




When I gave birth to my first son three years ago,

What I got from the clinic

was exactly the same


(6 years ago, my eldest daughter had a pink bag.)














バッグの中身はダウンダウン



the contents of the bag


















中身を一つずつ写メする余裕は

ありませんでした悲しい


しかし…




I can't afford to take a picture of the contents one by one

There was not


But…








産褥パンツそんなに
いらんかった〜…


puerperal pants so much

didn't need















しかし私の場合…


My situation






​・経膣分娩である
・会陰切開なし


・have a vaginal delivery

・No episiotomy




なので皆様がそうであるとは

断言できないのですが

そもそも…




So I guess you are

I can't say

in the first place…



​出産前後の内診について


上2人のクリニックでは
内診台に乗ってから
助産師さんが
産褥ショーツを開けてくれて
内診します

終わった後も
新しいナプキンに
変えてくれていました指差し

アップ産褥ショーツの意味
ありますよねにっこり


Pelvic examination before and after childbirth



At the clinic where my eldest daughter and son were held

After getting on the examination table

the midwife

I opened my postpartum shorts and had an internal examination


even after

on a new napkin

was changing


This means puerperal shorts


しかし
今回大学病院だからなのか
コロナ時だからなのか
分かりませんが


大阪大学医学部附属病院ではダウン

自分でショーツを脱いで
内診台へ座ります
(出血してパジャマにつかないか
怖かったです不安


アップ産褥ショーツの意味なし大泣き
妊婦用ショーツで十分
代用可能指差し


But

Is this because it's a university hospital?

Is it because of Corona time?

I don't know



At Osaka University Hospital


After I take off my shorts

sit on the examination table

(Does the bleeding stick to pajamas?

was scary)



This does not mean wearing maternity shorts

maternity shorts are enough

substitutable



それを踏まえた上で


阪大で頂いたしおりにはダウン


Based on that


In the bookmark I received at Osaka University






産褥ショーツ4-5枚

と書いてありますが

大体ベビー用店では

2枚1セットなので

その1セットで十分

足りると思いますにっこり

(上の子の時のショーツがあれば

 1番いいですねニコニコ


4-5 puerperal shorts

Although it is written

Most baby stores

Because it sells 2 pieces,

just that one set

i think it's ok

(It would be best if you have shorts when you were an older child.)




私は上の子の時のショーツは

全て捨ててしまってたので

冊子の通り今回2セット(4枚)

購入しました悲しい


When I was an older child, my shorts were

because I threw it all away

As per the booklet, this time 2 sets (4 sheets)

I bought it


使うであろうと思い洗濯したので

返品も出来ません…

勿体なかったです悲しい


I thought I would use it, so I washed it.

I can't even return it...

It was a shame




すみませんが

可哀想なので

載せさせてください泣き笑い














阪大で頂いて使わなかった

産褥ショーツダウン


I got it at Osaka University and didn't use it

puerperal shorts





全く開けていませんあせる



これプラス

出産直後に捨てて頂いた

ショーツもありましたので


産褥ショーツは

1セット(2枚)

で十分!!!


という結論に至りましたひらめき


not open at all



and

Thrown away immediately after birth

I also had shorts, so


postpartum shorts

1 set (2 pieces)

Enough! ! !


came to the conclusion that








ナプキンについて

About sanitary napkins


最初に頂いた
ナプキンだけでは
最後足りなくなりました


first received

just a napkin

I ran out at the end


私は4日間の入院だったので
5日間の方は尚更
必要になるのでは
と思います


I was hospitalized for 4 days

Even more so for 5 days

will it be necessary

I think


私は1袋も使わなかったのですが
念の為1袋くらいは
準備していても
良いかも知れませんニコニコ


I didn't use a single bag.

Just in case, about 1 bag

even if you prepare

it might be good






阪大病院では

7割の方が

無痛分娩

だそうですニコニコ


at Osaka University Hospital

70% of people

painless delivery

That's right


今回退院指導を受けた際

凄くお疲れの方がいたので

お話を伺ったところ

無痛分娩の薬の仕業なのか…

産後3日経っても

頭痛が酷く

頭を上げる事がしんどい

とおっしゃっていました不安


When I received discharge guidance this time

Because there was a person who was very tired

I heard about you

Is it the work of painless childbirth medicine?

3 days after giving birth

have a severe headache

I have a hard time lifting my head

that's what he said


私は逆に

助産師さんから

普通に産む事を

不思議がられてましたが…

今回

無痛分娩も経膣分娩も帝王切開も

安心なお産なんてないなと

深く思いました悲しい


そして十人十色のお産なんだ

と…


なので今回のショーツの話は

私がそう感じただけなので

私と同じ境遇にある方は

是非参考になさって頂けたら

幸いですニコニコ




i on the contrary

From midwife

give birth normally

I was wondering...

this time

Painless delivery, vaginal delivery, caesarean section

There is no such thing as a safe birth

I thought deeply


And it's 10 different births

When…


So the story of the shorts this time

just because i feel that way

who are in the same situation as me

If you can help me

I'm happy


阪大の産科での出産予定の方や
通院を考えている方音譜


Those who are planning to give birth at Osaka University Obstetrics

Those who are considering going to the hospital


事前に知っておきたい事等あれば
是非コメントやDMを頂けましたら
お答えできるので
何かあればご活用下さいにっこりニコニコ
ほんわか


If there is anything you would like to know in advance

If you can comment or DM me

I can answer

Please use it if you have any



拙い英語力ですが
英語でもお答えできます
ニコニコ


I have poor English but

I can answer in English









次回は

大阪大学医学部附属病院産科での

入院中のシャワーについて

綴ります看板持ち


Next time, I will write about the shower during hospitalization at the Obstetrics Department, Osaka University Hospital.










    

​今日も一日お疲れ様でした昇天

地球の歴史を考えたところ
今この時代に
この地球上に立っている事…

凄くラッキーなんだと
幸せに思います爆笑

私もあなたも
歴史上重要人物ですおねがい


読んでくださり
ありがとうございましたニコニコ

Miyaka飛び出すハート