こんにちは❗
今回で2回目の投稿となります。
今回もよろしくお願いします🙇

さて、今回の曲は LANYの「you!」です。
この曲は歌詞がすごく良い曲なので、
ぜひ皆さんにも知っていただきたいと思って決めました。
私は試験勉強をするときによく聞いていました。

それでは、始めましょう。
どうぞ!



you!
あなた

Like a water in the desert
(私は)砂漠の中の水のように

Impossible to find
絶対に見つけられない

You found me when I was broken 
(でも)あなたは、
私が壊れているときに私を見つけてくれて

Put me back together gave me life 
私を元に戻して、人生を与えた

Like a flower in the concrete 
(あなたは)コンクリートに芽生えた花のように

So beautiful and rare
とても美しく稀(まれ)

You gave me hope when I was empty 
あなたは私が空っぽのときに希望をくれた

Walked me thru the fire you were there 
火の中を歩いていくと、そこにはあなたがいた

You're the sun to the moon 
あなたは月のための太陽
※月は太陽の光を反射させて光っています
だから、太陽がなければ月は光ることが出来ない のです。
つまり、
あなた(太陽)がいなければ私(月)は輝けない
という意味です(だと思います)。

You're my ocean painted blue
あなたは青く塗られた海

You I'm nothing without you
(Without you Without you)
あなたがいなかったら、私は何者でもない
(あなたなしでは)

Like an angel in a nightmare 
悪夢の中の天使のように

You opened up my eyes 
私の目を覚ましてくれた

Looking in all the wrong places 
全ての間違ったところを見て

You're the one I needed this whole time
あなたは、
私がずっと必要としていた人だった(と気付いた)

You're the sun to the moon 
You're my ocean painted blue 
You I'm nothing without you 
(Without you Without you)
※1度訳をしたので省略します。

You're the light in the dark
あなたは暗闇の中の光

You're the arrow thru my heart
あなたは私の心を貫く矢

You I'm nothing without you 
I'm nothing without you 
I'm nothing without you 
I'm nothing without you
I'm nothing without you 

You're the air in my lungs
あなたは私の肺の中の空気

You're the veins to my blood 
あなたは私の静脈

You I'm nothing without you 

You're the sun (you're the sun) 
to the moon (to the moon)
You're my ocean painted blue 
You I'm nothing without you 
(Without you Without you)

You're the light in the dark 
You're the arrow thru my heart 
You I'm nothing without you 
I'm nothing without you 
I'm nothing without you 
I'm nothing without you

I'm nothing without you 

以上になります。
いかがでしたか?
すごくロマンチックな歌ですよね。

では、次回もよろしくお願いします🙇
See you next time 
Bye👋