ぼくの弟 | はえくんの冒険 英語で話そう

ぼくの弟

はい、みんな、元気かい?
Hi, everyone.  How are you?

ぼくの弟の名前はアレンというんだ。
My younger brother is Alen.

とっても、わんぱくで、 ばあちゃんのいうことを聞かないで、ぬまに
おちてしまったんだ。
He was so naughty that he did not listen to Bachan and fell into
a muddy pond.

意識不明となったアレンを助けるのが大変だった。
He was unconscious and I had hard time saving his life.

みんなも、お母さん、お父さんの言うことはよく聞いてね。
Let's listen to your mother and father carefully.

それじゃ、明日また会おう。
See you tomorrow.  Bye now.