メンケン先生とファッツ・ウォーラーとロビン・ウィリアムズ。 | Hobo Jungle  昭和のかおり ♪♪♪
おはようございます~ 音譜


昨日は四季の会報誌『アルプ』が届いておりました。
『アラジン』プレス・ツアーがあって日本のマスコミ各社がブロードウェイを訪れたそうです。
。。。。へぇ そうですかぁ、、、、と読んでいくとそこには、
メンケン先生のご近影が ビックリマーク
image

「ホールニューワールド」のアレンジを "ホール・ニュー・アレンジ" にした(笑)、とか書いてありましたが、それよりも目を引いたのが、メンケン先生は "ファッツ・ウォーラーやキャブ・キャロウェイが大好きで、かなりジャズの要素が強い「フレンド・ライク・ミー」や「プリンス・アリ」を作りました" というお話です。

朝のバラカンさんラジオでも聴いたばかりだったファッツ・ウォーラー。
バラカンさんは「おじさんだと思ってたら39歳で亡くなっていたので驚いた」と仰ってました。この方です。
http://ja.wikipedia.org/wiki/ファッツ・ウォーラー
ふぁっつ


。。メンケン & ファッツ・ウォーラー? ロケット
昨夜は9時に就寝予定でしたが、ケンサク魂に火がつきました メラメラメラメラメラメラ


なるほど。
「フレンド・ライク・ミー」を書いたとき、メンケン先生たちはもともとファッツ・ウォーラーの歌声をイメージしていたとのこと。
ロビン・ウィリアムズがジーニーの候補になり、"彼がファッツ・ウォーラーみたいに歌えるのかなぁ?" と思ったそうです。きっと心配だったのですね。ロビン・ウィリアムズは当時『フック』の撮影に参加していたそうです。
だけどロビンがスタジオで歌ってみると、、、まさに求めていたようなパフォーマンス!
アメイジング! そしてトランペットを使おうと思っていた "ワーワーワー" っていうところ(trumpet wah-wah-wah)もヴォーカル・トランペットにしちゃったんですね。
「プリンス・アリ」でも同様に、クリエイティブなところを見せてくれたそうです。


と、大満足で書いていたところ昨夜誤って全て消してしまい、書き直しました ダウン

ミュージカル『アラジン』をお勉強する前に、映画『アラジン』でのロビン・ウィリアムズの歌声をじっくり聴く事にいたします。


Friend Like Me - Robin Williams - Workprint / Final Film Comparison - Aladdin


Aladdin - Prince Ali



皆様 楽しい日曜日をお過ごしください

キスマーク



おまけの1。
Fats WALLER "Honeysuckle Rose" !!!



おまけの2。
http://www.billboard.com/articles/news/6221488/exclusive-aladdin-composer-alan-menken-pens-tribute-to-the-brilliant-robin
In 1991 that brilliant comet's path intersected my life when Robin agreed to give voice to the Genie in Aladdin. Awed and thrilled as I was to have the opportunity to work with him, my first reaction was concern. Howard Ashman and I had conceived the Genie as a hip Harlem jazz singer, like Fats Waller or Cab Calloway. Would Robin Williams be able to sing like Fats Waller?

http://www.ew.com/article/2015/01/22/alan-menken-disney-songs
“Friend Like Me,” Aladdin (1992)
“We didn’t know who was going to play the genie when we wrote the song. We were looking at the character as black, a hipster, and I suggested a Fats Waller, Harlem stride-piano style from the ’40s. When Robin Williams was suggested, my first thought was ‘Can he sing like Fats Waller?’ Robin learned every note. He was working on Hook at the time, and he would come in after being stuck in a harness all day and sit at the piano and learn. When we went into the studio, we got exactly the Fats Waller performance we wanted, and then everyone said, ‘Okay, but now can we let Robin do his thing?’ He was amazing. That trumpet wah-wah-wah was supposed to be from an instrument, and he made it vocal. He took ahold of the creative process, both on that and ‘Prince Ali’ especially. My God, he went crazy on ‘Prince Ali.’ He was doing the Thanksgiving Day Parade, Arab-style.”