葛氷見子ことCalisto Yewに関する海外ファンの感想です。あくまで4話に登場した葛についての話で、正体がどっかの誰かさんだったという話にはあまり触れられていません(シーナのスレッドはまた別にあるのです)。
前にも書きましたが、北米版の彼女のボイスはめっちゃ低いんですね(実際のボイスを録音したものはこちらに載せていますんでどうぞ)。ですので、それに言及したレスが多いことが特徴です。

ちなみに、以下で取り上げたレスは北米版発売の2月以降のものです。
どうせなら北米版の感想を知りたいんで。

■The Himiko Kazura/Calisto Yew Fanclub! (possible spoilers) : Prosecutor's Lobby
http://forums.court-records.net/prosecutor-lobby/the-himiko-kazura-fanclub-possible-spoilers-t15800.html

I'm bumping this because Calisto deserves to be loved. She's just awesome with constantly laughing at Edgeworth's "game face" and her weight scale earrings are a fun touch.
葛は愛されるに値する人物だ。彼女は御剣の表情を笑うとんでもない人物だし、天秤のイヤリングも面白い。

I like her theme song and her personality....phhww!! BWAHAHAHAHAHAHA!!!! I crack up every time she bursts out laughing...phwww!!
We need a smiley of her laughing...phww!! AHAHAHAHAHA!!

私は彼女のテーマソングと性格が好きです‥‥プッ‥‥アハハハハッ!
彼女が笑ってバタバタ動くたびに、腹がよじれちゃう‥‥ププッ‥‥アハハハハッ!

(訳注:北米版での葛の笑い声は、このレスみたいにphhww!とかAHAHAHA!!とかで表現されています。割と日本版に近い笑い方です)

The first time I heard it it made me wtf because I wasn't entirely paying attention to the sounds at the time, but after awhile it definitely grew on me. Sure, it's not the prettiest sounding objection, but it really suits Yew very well. There's not really any sense of urgency in it and that really shows just how calm and calculated that she is.
最初に私が彼女のObjection!を聞いた時、私は特に注意を払っていたわけではなかったので、思わず笑ってしまいました。しかし、その後、私はこれが好きになりました。確かに、Objection!ボイスとしては最も可愛らしくありませんが、彼女に合っていると思います。緊張感のない雰囲気が、彼女の落ち着いていて、計算尽くな感じを出しています。

Yay, Calisto has fans now. I finally finished the English version of Case 4 so I was pleased to see that her personality wasn't changed a lot in the localization. It was very, very similar, unlike other characters in the GS series who were localised...
葛ファンがいるじゃん! 私は4話を終えましたが、他の逆転裁判シリーズと異なり、北米版で彼女の個性がほぼ変わらなかったのが嬉しかったです。
(訳注:私はそんなに英語をちゃんと読めるわけじゃないのでなんとも言えませんが、英語・日本語両方わかっていると、日本版と北米版ではキャラ違うじゃん! って思う人もいるのかな。もっとも、日本語は一人称がびっくりするほどたくさんあって、逆転シリーズにおいてキャラの個性を出すのに一役かっているのですが、英語じゃ「I」だけですから。これだけでも、日本版のキャラのイメージをそのまんま英語にするのがどれだけ難しいか、よくわかりますよね)

Count me in. She's so fascinating! Definitely my new favorite character in the game.
I'm gonna have to go against the current liking-her-objection trend, though. First time I heard it, I thought it was a man speaking. XP It's so... grating... If it were just a little higher, maybe...

彼女は素晴らしい! 間違いなく、このゲームの中での新しいお気に入りキャラです。
私は今このスレで上がっている、彼女のObjection!については、好きになれない方です。最初に聞いた時、男性かと思いました。うーん‥‥もうちょっと高ければなぁ‥‥。


I didn't think I'd be that keen on Calisto but I grew really fond of her. I loved her taking the piss out of pretty much everything Edgey said XD
葛をこんなに好きになるとは思っていなかったな。御剣に毎度のように吹き出す彼女が好き。

Calisto was easily my favorite character in Investigations. I loved how one second she would be serious, the next she's cracking up... also, she's pretty much the only character that has the guts to laugh in Edgey's face.
I really didn't see the reveal of Shih-na's identity coming. When I first saw her laugh, I was like, "HOLY SHIT, NO WAY!" I love how, even after she's been found out and cornered, she's still as calm as ever, smiling easily.
It's kinda creepy when you consider that she was cackling like a madman just before that, though. :|

葛は疑うことなく、逆転検事で一番好きなキャラです。一瞬真面目な顔をして、いきなり笑い出すのが好きでした‥‥また、彼女は御剣の表情で笑うだけの度胸を持つたった一人の人物です。
私はシーナの正体だとは思っていませんでした。シーナが最初に笑い出した時は、「なんてこった!」って感じでした。彼女が追いつめられた時でさえ、今まで通りほほえむのが大好きです。
しかしその直前に、イカレたように高笑いしていたのだと思い起こすと、ちょっと気味が悪い。


Why do most people not like her English "Objection!". I thought it was really fitting of her character.
ほとんどの人は彼女のObjection!が嫌いなのか。私はキャラに合ってると思ったのに。

Yeah, I also fail to see what's so bad and manly-sounding about Yew's Objection. Anyway, it's a shame that we'll never have a chance to face off against her in an actual trial.
うーん、私も彼女の男みたいに聞こえるObjection!がそんなに悪いとは思わないんだけれど。それはさておき、(弁護士である)彼女と裁判で対決する機会が今後もないであろうことは残念だな。

I hope if there is a second game, she will be in it.. as someone said before, her past is a total mystery, but even her NAME is a total mystery LOL. It'd be nice to get some background information about her. And I wouldn't say her Objection! sounded like a man really, but I just don't think it's fitting of her character.
2作目があるなら、彼女に再登場して欲しいな。彼女の過去は謎だらけだし、だいたい彼女の本名自体が未だに不明だしね。彼女の過去がわかればいいなあ。あと、Objection!は男みたいだとは言わないけれど、彼女に合ってるとも言えない。

Random crack idea: Calisto somehow escaped from jail and wanted a quick way to get rich, so she changed her appearance again and became Alita Tiala and tried to marry into the Kitaki family in GS4. Well you can't say it's not possible. :D
妄想‥‥葛はどうにかして刑務所から脱走して、大金を手に入れるための手っ取り早い手段として、姿を変え並奈美波となり、4作目で北木家に嫁ごうと‥‥不可能な話じゃないでしょ。
(訳注:不可能じゃないけど無茶だなw)

Hands down, Calisto is awesome. She's one of my most favourite female characters in the whole AA series. I loved her design, theme song, the air of mystery around her and all the little jabs she made at Edgeworth.
I don't really understand all the complaining on her English 'Objection'. Sure, it could be better, but even now it fits her character well. I can imagine her with a slightly deeper voice than Mia's or Franziska's; and in my opinion, it's not manly at all. Not every woman has a high, girly voice, after all.

言うまでもなく葛はすごい。逆転シリーズ中の女性キャラで最も好きなキャラのひとりです。彼女のデザイン、テーマ曲、ミステリアスな雰囲気と、御剣への可愛らしい反撃が好きでした。
彼女のObjection!への不満が理解できない。確かに、ベストじゃないけど、彼女には合っていました。千尋や冥の声よりちょっと低い感じでイメージできます、そして、私の考えでは、男みたいな声ではありません。そもそも、全ての女性が高い声ってわけじゃないんだし。




そういや、毎週私の適当なチョイスで適当なスレッドを紹介していますが、こんなスレがあったら紹介して欲しいってリクエストがありましたら、コメント欄にどうぞ。
基本的に

Court Records
http://www.forums.court-records.net/

こちらのBBSから選んでいます。現在逆転検事関係のスレを主に紹介していますけれど(一応最新作なので‥‥)、それ以外でももちろんOKです。
内容によってはリクエストに応えられない場合もあるかもしれませんが(例えば、あるキャラについての感想、というリクエストが来ても、そのキャラのスレッドがなければどうにもならんです)‥‥その時はスミマセン。