自分を愛してください。 | 童謡の伝道師 グレッグ・アーウィンのブログ

自分を愛してください。

明日はハッピーバレンタインズデーですね! 日本ではもちろん、女性がチョコレートを男性にプレゼントしますが、西洋では、逆に男性が恋人に、何か特別なことをしてあげます。 私は、ある年バレンタインズデーに一人でタヒチに行きました。 周りの皆は私が泊まっているホテルでロマンチックなディナーを楽しそうに食べていましたが、私は一人でタヒチにいる事に十分満足でした。 自分を愛する事も人生にはとても重要ですからね。そう、皆さんに是非やってもらいたい事があります。 毎朝、「愛している」と自分に言ってください。 そして「自分を愛しています」と紙に書いて浴室の鏡に貼ってください。 あなたが自分を愛していれば、より良いエネルギーを他のものにも伝わっていくので、自分と同様に皆はあなたを愛してくれるはずです。 それを試してみてください。 必ず、効果があります!

私が買った大好きな梅の木(しだれ梅)を、明日は、東京に猛烈な風と雨が降るそうなので、私は、今夜と明日、梅の木を居間に運び入れました。(満開なのに散ってしまったら悲しすぎるでしょう)その梅の花から発する香りは、まるで 天国にいるかのように心休まる心地よい香りです。皆さん、すてきなバレンタインズデーをお過ごし下さい!そして、いつでも自分を愛してください。
Tomorrow is Valentine's day. In Japan, of course this means that women will give men chocolate and in the West, it means that Men are supposed to do something special for their sweetheart. I remember one year I was alone on Valentine's day in Tahiti. Everyone was having these romantic dinners at my hotel but I realized that I loved myself enough to go to Tahiti on my own. Loving yourself is so important. Try this. Every morning, tell yourself that you love yourself just as you are. Put a note on your bathroom mirror that says "I Love Myself." Then if you love yourself people will love you back because you will give out better energy to others. Try it. It works.

I also love this Plum tree that I bought, so since it is going to rain really hard in Tokyo tomorrow, I brought it in to my living room tonight. It made the room smell like heaven. Have a lovely Valentines Day and remember to love yourself first.

$グレッグ アーウィンのブログ