ワールドブレックファストオールデイ原宿店に行ってきました!

こちらでは、”朝ごはんを通して世界を知る”をコンセプトに、レギュラーメニューと、2ヶ月に一度国を変えて各国の朝ごはんを提供しています。

I went to "World Breakfast Allday" in Harajuku.

They offer the world breakfast which is changed every 2 months in addtion to the regular menus, based on th concept of "get acquainted with foreign culture over brealfast".

 

 

2月3月はイランの朝ごはん!!

イランの朝ごはんなんて、考えたことないですよね。

皆んな何食べてるのー??

During Feb and Mar, Iranian breakfast is served!!

I've never thought about Iranian breakfast.

How is that??

 

ちなみに原宿店のレギュラーメニューは、イギリス・アメリカ・タイの朝ごはんです。

行くまでは、絶対珍しいメニューを選ぶぞ!と決めていたのに、私が選んだのはこちら。。

English, American and Thai breakfasts are the regular menus in Harajuku.

Although I determinded to order the rare menu before going, actually what I orderd was...

 

 

イギリスの朝ごはんイギリス 

Engkish plate.

つい見慣れたものを選んでしまいましたが、お腹一杯美味しく頂きました。

慌ただしく短い滞在でしたが、私の食事中も次々とお客様が。皆さん、食事を楽しんでいましたニコニコ

Carelessly I chose the familiare one, but it was nice and   I was satisfied enough. Even during my short stay many customers came and enjoyed.

 

またこちらのメニュー開発は、大使館や観光局、航空会社、東京在住の現地の方と協力し作ったのだそう。本格的ですね!

They say they cooperated with embassies, tourism bureaus, airlines, as well as nationals living in Tokyo to create their menus. Wow full scale, isn't it?

 

各国の伝統が詰まった朝ごはん。世界の文化に触れる良い体験になりました。私も海外の方に、美味しい日本の朝ごはんをお伝えしたいと改めて思った1日でした。

It was a wonderfull experience to touch the world culture over breakfast which is rich in history.

I realized that I wanna introduce Japanese breakfast to many foreigners.