Anywhere But Here / Mayday Parade 和訳 | 好きな洋楽を和訳!

好きな洋楽を和訳!

更新頻度低め。PopPunk・Emo中心。
訳間違い・リクエスト等あればコメください。



こちらも某サイトの和訳がイマイチなので、和訳。

Lyrics:
Tonight is the one thing left
And I haven't said it yet, I'm falling
And the writings on the wall

Today was misery
And I just can't believe this happened
And I finally broke down
She held onto my heart
But now my only star is falling
Its burning to the ground

Now I'm crying out

Secret love, my escape
Take me far far away
Secret love, are you there
Will you answer my prayer
Please take me anywhere but here
Anywhere but here

You're all I've got right now
No one else figures out this feeling
And how lonely it can get
These words can cut right through
Cause all along I've knew you're sorry
But you haven't said it yet

But I won't forget

Secret love, my escape
Take me far far away
Secret love, are you there
Will you answer my prayer
Please take me anywhere but here

When we're together
Thoughts of her disappear
If I fell to pieces
You'd heal this pain I feel

Secret love, my escape
Take me far far away
Secret love, are you there
Will you answer my prayer

Secret love, my escape
Take me far far away
Secret love, are you there
Will you answer my prayer
Please take me anywhere but here
Anywhere but here


和訳:
今夜のことは頭に残っている
まだそれは言ってないけど、もう気分は沈んでるよ
壁には落書きがされてる

今日は辛い日だった
今日の出来事は信じられないよ
僕は壊れて、泣き崩れてしまった
彼女は僕の心をつなぎとめていてくれたのに
僕のただ一つの星は地に落ち
完全に燃え尽きた

僕は叫ぶんだ

秘密の愛、僕の逃げ道よ
僕を遠くへ、遠くへと連れて行ってくれ
秘密の愛、そこに君はあるのか?
僕の祈りに答えてくれるのだろうか?
お願いだ、ここ以外のどこかへ連れて行ってくれ
ここじゃないどこかへ

今、君は僕のすべて
この気持ちはだれも分かりやしない
どれほどの孤独を味わうのだろう
これらの言葉は僕を貫くように痛む
最初から君が申し訳ない気持ちでいたのは知ってたんだ
まだ君は言って無いけど

でも僕は絶対に忘れない

秘密の愛、僕の逃げ道よ
僕を遠くへ、遠くへと連れて行ってくれ
秘密の愛、そこに君はあるのか?
僕の祈りに答えてくれるのだろうか?
お願いだ、ここ以外のどこかへ連れて行ってくれ
ここじゃないどこかへ

彼女と一緒にいると
彼女への思いはどこかへ消える
もし僕が粉々になったとしても
君がこの心の痛みを治してくれるんだ

秘密の愛、僕の逃げ道よ
僕を遠くへ、遠くへと連れて行ってくれ
秘密の愛、そこに君はあるのか?
僕の祈りに答えてくれるのだろうか?

秘密の愛、僕の逃げ道よ
僕を遠くへ、遠くへと連れて行ってくれ
秘密の愛、そこに君はあるのか?
僕の祈りに答えてくれるのだろうか?
お願いだ、ここ以外のどこかへ連れて行ってくれ
ここじゃないどこかへ


Anywhere But Here/Atlantic / Wea

¥1,159
Amazon.co.jp