Have you seen my Childhood?
僕の少年時代を見かけなかった?
I'm searching for the world that I come from
ずっと捜しているんだ、僕の一番大事な場所を
'Cause I've been looking around
自分が居たはずの場所をたどったりして
In the lost and found of my heart...
でもまだ見つからなくて探してるんだ
 
No one understands me
誰も僕をわかってくれないんだ
They view it as such strange eccentricities...
変わり者がおかしなことをしているって思われてるね
'Cause I keep kidding around
僕が子供っぽくてふざけてばかりいるから
Like a child, but pardon me...
でも、どうか許してほしい

People say I'm not okay
みんな言うんだ、僕は「変なやつだ」って
'Cause I love such elementary things...
子供じみたものばかり好きだから
It's been my fate to compensate,
少年時代を取り返すのが僕の運命
for the Childhood
取り戻すために生きてきたんだ
I've never known...
僕の知らない少年時代を

 

これこそ正に子供時代の過ごし方だ

 

Have you seen my Childhood?
僕の少年時代を見たことある?
I'm searching for that wonder in my youth
子供の頃のあのワクワクを捜しているんだ
Like pirates in adventurous dreams,
冒険の旅を夢見る海賊たちや
Of conquest and kings on the throne...
戦に勝って王冠を戴く王様のような
 
Before you judge me, try hard to love me,
僕の事を決め付ける前に、どうか僕を愛して
Look within your heart then ask,
あなたの心の中を覗いて、聞いてみて
Have you seen my Childhood?
僕の少年時代を見たことがある?って

People say I'm strange that way
皆言うんだ、僕は変わっているって
'Cause I love such elementary things,
こんな子供じみたものばかりが好きだから
It's been my fate to compensate,
僕の運命なんだ、取り戻すため生きてきたんだ
for the Childhood I've never known...
僕の知らない少年時代を
 

Have you seen my Childhood?
僕の子供時代を見かけなかった?
I'm searching for that wonder in my youth
少年の頃のワクワクを探しているんだ
Like fantastical stories to share
素敵な空想を皆に話して夢中にさせたり
The dreams I would dare, watch me fly...
空だって飛んでみたい、ほら見てって
 

Before you judge me, try hard to love me.
変なやつだと決め付ける前に、僕を愛してみて
The painful youth I've had
僕の辛かった少年時代をわかってよ

Have you seen my Childhood....
僕の少年時代を知らないかい?
 
(lyrics by Michael Jackson)