ついに宙組初日を迎えました!!!

Le Grand Escalier -ル・グラン・エスカリエ-

今劇場に向かう新幹線の中ですが少し緊張しています。

初日です。どうか劇場にいる観客のみなさんがあたたかく見守ってくれる空間でありますように。


実は今日を迎えるまで、初日へのお祝いの言葉を書けない気持ちでいて、書くか書かないか暫く悩んでいました。

けど今日を迎えて、書こうと決めました。

宙組初日おめでとうございます。

大勢のジェンヌさん、スタッフさんが今日の幕を上げるために努力し続けてきたと思います。

今日をどうか安全に、ベストを尽くせることを祈っています。


色々な意見があると思いますが、私は今日を楽しもうと決めました。

ドライな言い方になりますがこれは私にとって趣味なので、観劇するからには楽しむ。素晴らしいと思った舞台には全力で拍手を送る。それだけです。


今日は1人で遠征なので時間があるんです、多分何回かブログを書くと思います〜





The performance is starting today.

 I’m little nervous.

This is the first day, so I hope audiences in the theater watch over with love.


Actually I thought about whether I shouldn’t write words of congratulation or not. 

And I feel that I’d like to say congratulations. There are many actors and many staff, they strive for starting this stage.

Please be safe and do their best.

I know there are various opinions, but I’ll enjoy today. It’s my hobby. If I’m going to see the performance, I should enjoy!


I’ll probably write several blog today. I’m alone today so I have much time!