明日が大千秋楽ですね。

私は先日マイ楽を迎えてきました。

珍しく友達になってくれたSS席で、それはそれは幸せな時間を過ごせました。

パレードでは涙が溢れました😭


上級生好きの私は数年前からあきらさんが好きでして、退団公演のムラ初日、観劇に行きました。しかも運良くなかなか良いお席でした。

階段降りのために階段上に現れたあきらさんが羽根を背負っていると分かったあの瞬間がブワッと蘇ったんです。

あきらさんはもう退団されているし、トップさんを見て思い出すのは失礼なのかもしれませんが、れいちゃんが大階段の上に立つ姿を見て、あぁあの時と同じ空間だって思ったんです。

トップとしてれいちゃんが引っ張って支えて作り上げてきた花組の舞台はいつも幸せに満ちていて、れいちゃんが真ん中にいてくれたからこんなに幸せなんだって思いました。

ちょっと泣きすぎまして公演後に宝塚ファン友達に会ったら驚かれました。目真っ赤で笑


本編ラストのマルセルとカトリーヌが幸せそうに客席(虹)を見るところももう涙なしで見られませんよね。本当に、本当に素敵でした。


あと一つだけ。少しだけ、あと少しなんだなと懐かしさと寂しさを感じた瞬間がありました。

デュエダンで銀橋に出て抱きしめるポーズがありますよね。

あと時のれいちゃんはまどかちゃんを抱きしめて顔を埋もれさせるように下を向いて幸せに微笑んでいる。

そう、今までは思っていた!!!!!

下から見たら、れいちゃんたら無邪気な2番手時代のようなキラッキラなニッコー!!!!な笑顔をされているんです。

最初からそうなのか、大楽まで数日だからなのか、それは分かりません。

ただ、れいちゃんが本当に退団されるんだとこの時やっと理解できた気がします。

トップスターという大きな名前を背負って頑張ってきてくれたれいちゃん、本当にありがとう。

私本当にれいちゃんがトップさんでいてくれた花組さんが大好きです。


楽は自宅で配信を見る予定です。

どうか楽まで最高に楽しくて幸せな舞台を務めたげてください。

画面の向こう側かられいちゃんの、花組生みんなの幸せを祈っています🌸






Tomorrow is the final of flowers troupe’s program.

I went to the theater for seeing Arc en Cielf few days ago🌈 It was my last day of seeing Otokoyaku of Rei-chan.

I saw at seatSS, it was amazing!!

I couldn’t stop crying during the parade.


I like Kazuya Seto Akira-san, so I went to see the first day of Augustus.

I could sit good seat. 

My heart was beating at that time, I saw her carrying big feather on the top of stairs.

When I saw Reichan standing on the stairs, I just had a flashback to that memory.

I felt that the same with full of love.

I thought that Reichan led the team and made this team now.

They have gave me much happiness.

I cried a lot, so I met with my friend after the performance and she surprised looking my eyes so red!


My favorite scene is the last of Arc en Ciel.

Marcel and Catherine are are looking to rainbow, it’s like that Reichan and Madokachan is looking to many fans of them with smiling.


There’s one more thing I want to write.

During duet dance, they are dancing on the Ginkyo.  Reichan hugs Madokachan, at that time Reichan’s face is facing down and smiling.

I thought that until this time.

I could see this scene from the bottom, and it is little different.

Reichan’s smile is like when she was the second star, shining smile

At that moment I accepted her leaving.

Thank you Reichan, I love flower troupe🌸


I’m going to see livestream in my house tomorrow.

I hope members of flower troupe have a great time tomorrow