I’ll write about my precious memories about G.A.O.T.

I went to Umeda only one day. My favorite actors had acted this stage, so I’d like to see a lot, but I couldn’t, because of far from Tokyo.

I went to go there probably second or third  day, so I didn’t know about the performance.

There were many good online reviews, but there were few information about performance details.

The official announced that this stage is a participate stage. 

I didn’t know how we participate with them, but I was looking forward to seeing it and went the theater.


I saw the stages, matinee and soirée.

There were wonderful performance. The directors are Mr. Ishii and Mr.Mitsui.

Mr. Mitsui have been joining Takarazuka before by choreographer and this is first time to general director.

I like dance choreographed by him. I like the performance directed by him either!


This was the last concert of Kanato Tsukishiro, but I felt that all members were such as main actors. This was her thought.


I’ll write about some scenes and songs.

• Teacher Tsukishiro🧑‍🏫

This was comedy part. There were many ad-rib, and we joined the performance! I was laughing a lot🤣 Moon troupe is the good actors, this is traditional. Comedy was great!

•Tango💃🕺

 This dance was continued from scenes of Teacher Tsukishiro. I was surprised that the performance was changed in a second from comedy to tango.

I thought key persons were Kanato Tsukishiro and Michiru Irodori✨

That dance was amazing, I really want to see it again😭

•Riding on the silver dragon’s back🐉

I was so moved. During Reiko-san was singing, other members were dancing.
I felt that I saw moon troupe until now since Reiko-san became a top star.

• The impact of white
I was very excited, because I sat an aisle seat. If you have seen this stage, you could understand everything.
The scene changed. This scene was beautiful and silent.
When actors came to audience area, I thought my heart was going to skop beating💓
Yu Sorashiro was looking me during that time.Looking at only me!
Of course I felt in love😍

I’m very sad, because she is going to graduate from Takarazuka.
She is a troublemaker! I’ve got fall in love😭

Why am I write this blog now?
Actually I’m going to the performance tomorrow! My seat is far from stage, but it doesn’t matter to me!
I’ll see the final performance with love.




今日は月組さん前楽ですね。サヨナラショーの詳細が気になってしょうがないです。


今日は月組の振り返りとしてG.O.A.Tの思い出を書きます。大好きなG.O.A.T。ファンとして本当に幸せな思いをした大切な思い出です😌


梅田は遠いので、、大好きなジェンヌさんが沢山出ているので通いたい気持ちをグッと抑え1日だけ行きました。運良くマチソワチケットが手に入ったので日帰りで2回観られて幸運でした。

確か観劇日が初日から23日目だったので前情報が無かったんですよね。

楽しかった最高だったと感想はたくさん見つかったのですが内容についての投稿が全然なくて💦

公式からは参加型の舞台という意味不明の紹介文があって、客席降りがあるのかな?くらいの気持ちでおりました。

後から情報が無いのは月組ファンの愛だったんだとよく分かりましたが、本当によく分からないまま、面白いのは確かだろうと楽しみに梅芸に向かいました。


マチソワともに素晴らしい舞台で、石田先生、三井先生に感謝の気持ちでいっぱいになりました。

三井先生は以前から振付を色々されていましたが総合演出はこの公演が初めてだったはずです。

三井先生の振付も大好きですが演出も大好きになりました。今後も両方よろしくお願いします!の気持ちです。


さて、こちらのコンサートは月城かなとさん、れいこさんのラストコンサートにも当たります。

プログラムにも書いてありましたが、観劇して改めて、このコンサートはれいこさんだけじゃなく出演する月組生みんなが主役のような舞台だったなと思いました。

れいこさんらしい構成にまたホロリときました。


全曲感想を書きたいところですが、まだBlu-rayを買ってなくて記録も朧げなところがあるのでいくつか特に心に残っているシーンについて書きます。Blu-ray買う予定なのですがまだ思い出を大切にしたくて、、落ち着いたら買う予定です。


・月城先生のシーン👩‍🏫

お笑いパートです笑

めちゃくちゃ面白かったですよね?お客さん参加型で、ちゃんと私も参加しました。

演技の月組と言われますが、さすがですよ。絶妙な掛け合いも面白くて最高でした。


・タンゴ💃🕺

お笑いパートからのタンゴ!

あの切り替わりゾッとしました。いい意味で。

一瞬で空気が変わる、さすが月組最初の空気を変えたれいこさんと彩みちるちゃんの匠の演技です。

タンゴ最高でしたね。また見たいです😭


・銀の龍にのって🐉

中島みゆきさんの名曲です。

感動しました。れいこさんの美しい歌唱の中、変わりがわり月組生達が踊るんです。

不思議ですよね、この曲自体は宝塚で初めて歌われるはずなのに、れいこさんのトップ時代の月組を見ているような感覚になって涙しました😢


・白の衝撃

白の衝撃でした!!!!!!!!

興奮しすぎてちょっと記憶が曖昧なので間違っているところあったらごめんなさい、これは私の中の記憶です。

これから先こんな経験ないだろうなというほどの幸せな時間を過ごしました。

私前方通路席だったんです。この文だけでこの公演をご覧になった事は全てを理解する事でしょう

前の場面から白の衝撃になって世界観が変わって、美しく静かな場面になりました。

白いお衣装の皆さんが客席降りを始めた時、(この雰囲気で客席降りするのか〜手振ったり出来ないな〜)なんてアホなことを考えていました。

その次の瞬間です。空城ゆうさんが目の前に止まってずっと私を見つめて踊り始めたんです

ロックオンです。心臓が止まるかと思いました。人は本当に驚くと体が引くんだということをこの時知りました。

あの美しいお顔で私だけを一切目を逸らさず

もちろん恋に落ちまして、この後ひたすらがっちを追いかけて見ていました😍


なので今本当に悲しいんですまさか好きになった直後に退団発表があるなんて思わないので次から好きな人増えたから月組通うの忙しくなるぞーってうきうきして帰ったんですよ。

なんて罪づくりな人なんでしょう、好きにさせておいて去っていくなんて😭


こんなに長々とした思い出を今書くのはなぜかと言いますと、私明日観劇予定だからなんです。

遠いお席ですが関係ありません、明日に向けて私は今気持ちを整えているところです。

大切に大切に観劇させていただきます。