I’ll write about shareholder benefits.

I’d like to save my money, because I want to more buying tickets.

Shareholder benefits is helpful to me😁

But please be careful.

Buying stock is self-responsibility.

I couldn’t take any responsibility!


🚃Hankyu Dentetsu

The company is parent company of Takarazuka. I bought it when during COVID, because I’d like to cheer for Takarazuka.

I can get free-train tickets and some coupons. I can go to Takarazuka no Dendou by using this coupon.

I can use coupon in Takarazuka Hotel, I think it’s very good shareholder benefits for Takarazuka’s fan✨


🍔McDonald

It’s very famous. There is no shops near Tokyo Takarazuka theater and Takarazuka theater, but there are shops in most big stations. When I go to theaters in other locations, I occasionally go to Macdonald.

The benefit is free-coupon, it’s very useful.


🥢Marukane Seimen

This is casual Udon restaurant.

I like this Udon!

I go to this shop every time when I see the play at Imperial Theatre. 


🚄JR East

I use benefits coupon, I can buy the train ticket by fourth persent off one time.


🍝SKYLARK

It’s family restaurant. I can get cash voucher of this restaurant.

I use it when I go on an expedition. 

I usually go to there alone, so it’s not comfortable take dinner at nice restaurant or Izakaya.

Family restaurant is just good for me.


👗Onward
It’s clothes company.
I bought it because Joseph and Charcot became sponsors for Rei Yuzuka.
I was so happy and buy stack of this company✨

🚃 Train companies
I have some stocks of train companies of Tokyo and Kanagawa.
Every benefits are free train tickets.
When I go to theater at Kanagawa, I use these tickets.

The photo of Takarazuka no Dendou.



今日は観劇や遠征で地味に助かっている株主優待について。

観劇が趣味ってお金かかるじゃないですか。チケットのためにも節約できるところは節約したいと思っています。

ただし、責任は取れませんのでそういうのがあるんだなー程度でご覧ください🙏

株をやっている友人が色々教えてくれて始めたのがきっかけなのですが株主優待と配当金が嬉しくて少しずつ増やしました💕

というわけで箇条書きでいきます!


🚃阪急電鉄

みなさまご存知の宝塚の親会社です!

こちらは株主優待目的ではなくコロナ禍の時に応援したくて買いました。阪急電車のチケット数枚と優待冊子が貰えます。宝塚の殿堂無料券もあるので毎年ちゃんと使っています✨

宝塚ホテルの割引券も付いていてヅカオタとしては持っておいて損は無いと思っています!(損はないと書きましたが責任は持てません笑)


🍔マクドナルド

ハンバーガー、サイドメニュー、ドリンクの無料券が何セットか貰えます。東宝、ムラの近くにはありませんが遠征の時などで使う事があります。有楽町駅前のビル地下のお店が無くなったのが痛い。どのメニューでも使えるので遠征関係無く普通に助かっています。


🥢丸亀製麺

宝塚の時は少し距離があるのであまり行きませんが帝劇観劇の時には同じ建屋なので観劇前、幕間に腹ごしらえしています。

もうすぐ建て替えですが新しいビルになってもテナントに入って欲しいです〜

帝劇観劇前後でみんなオシャレしてるのにみんなでうどんを食べてるあの空間が好きなんです笑


🚄JR東日本

1回4割引になる優待券と優待冊子が貰えます。これは完全に優待券目的で買いました。

毎年旅行か遠征で新幹線使うので毎年使っています!優待冊子の方もベックスコーヒーの割引券とか、他にも割引券がいくつかあって意外と使えます。


🍝すかいらーく

東宝、ムラでは使いませんがこれも日常使いか遠征の時に使っています。

1人で遠征行くと居酒屋やレストランなど入りにくくてファミレスがちょうど良かったりするんですよね。

ファミレス1人は無理という方多いみたいですが私は勉強や仕事の雑務に机の広いファミレス愛用していたのでどこよりも落ち着くんです笑


✨👗オンワード👗✨

Josephやチャコットが柚香光さん、れいちゃんのスポンサーになってくれた事を記念して?株を買いました笑

どのれいちゃんも素敵でしたよね。お値段は可愛くないけど笑、れいちゃんきっかけでたまーにですがお洋服も買うようになりました💕

チャコットのコスメ系は以前から好きなものがいくつかあって、今も継続して愛用しています!

本当にスポンサーが嬉しくてという理由だけなのでオンワードクローゼットのクーポンが貰えるものの試着してから買いたい派で優待は使ったことがありません💦

けどスポンサーさんは応援したいのでこれからも待ち続ける予定です。

素敵なジェンヌさんたくさんいらっしゃいますので、またスポンサーになってくれますように🙏


🚃電鉄会社いくつか

どこも電車の無料券が何枚か貰えます!

潰れる事は無いだろうというし遊びに行く時に使えるした思い楽観的考えで買いました。最低購入価格が高いので優待目的にはややコスパ悪いかもです。

これらは神奈川県内の観劇の時に使っています。


以上、地味に家計の足しになっている株主優待でした。

もしお勧めなどありましたら情報欲しいです!