I’m going to trip for seeing Takarazuka from tomorrow!
Today, I’ll write about how to get the train ticket in east Japan.

I often use bullet train “Shinkansen”.
 There are different company between JR east and JR tokai.
When I go to Takarazuka at Hyogo, I use JR Tokai. This trip I’ll go to Nagano and Nigata, I use JR east.

JR east has online system “Ekinet”.
If I get the ticket before a month, I could get it max thirty percent off. Discount ticket is popular, so sometimes sold out quickly. 
I’d like to save my money on transportation, so I checked the start time of release day, and I practiced how to buy it few days before💪

I’m shareholder of JR east, so I could get shareholder benefits. I can buy a ticket fourth percent off once  per year! 

https://www.eki-net.com/Personal/Top/Index


今日は宝塚遠征、東日本編です!

明日から全国ツアー遠征旅行で、時間がなく英語かけたところまで💦


私は遠征には新幹線をよく使います。

新幹線といってもJR東海とJR東日本は違う会社でチケットの販売方法も全然違います。

本拠地宝塚へ行く時はJR東海!ですが今回は長野と新潟なのでJR東日本です。

JR東海は京都大阪があるからなのか何かとお高めですよね…笑


JR東日本はえきねっとというサイトが便利です!

私は基本ここで予約しています。

1ヶ月前発売の最大30%くらいオフになるトクだ値!があります。割引チケットは人気なので即売り切れる事が多いのは難点ですが💦

宝塚に使いたいので交通費は抑えたいところ…というわけで私は購入したい日に備えて数日前から発売時間に買う練習をしていました笑


私は株主優待も使っています!

株主優待のために株をいくつか持っているのですがJR東日本は年に一回4割引で使える優待券が貰えるんです✨

1回だけなので今回は一番長距離のところで使います笑


もっと書きたいけど明日の準備が…今日はこのへんで。