I bought Takarazuka Otome today,it’s like a dictionary about actors of Takarazuka.
The official sell it every April. This year’s cover is Sakina Ayakawa❄️Congratulations✨

I like this book. All members are posted in it. 
The photo is that they wear a formal attire “Hakama”. I enjoy to watching Kimono it’s chosen by actors. This photo is very good! 
I like reading a short introduction and comparing this years and previous book.

I’ll write the price again, it’s 1650yen! If you like Takarazuka or actors, please check it🥰

I could watch members on it until this year, such as Rei Yuzuka, Madoka Hoshikaze, Kanato Tsukishiro, Mizuki Umino, Sakina Ayakaze, Hitomi Maisora, and more. 
I feel little sad, but it’s going on next generation.






本日やっと宝塚おとめを買ってきましたー!ABMや仮面のロマネスクのグッズも買ってホクホクです❤️

というわけで今日はおとめについて書きます!


おとめは宝塚の辞書みたいなものですよね?今年の表紙は彩風咲奈さん、咲ちゃんです❄️おめでとうございます


私はおとめが大好きで1年間愛用します笑

ジェンヌさん全員が掲載されていて、お写真がまた良いですよね。正装の袴。上半身の写真なので実質お着物ですがジェンヌさんの選んだであろうお着物と、舞台とは違う素化粧の姿。おとめの写真大好きです。☜お着物着られるのはお正月ポートレートでしたね💦おとめは黒の紋付きでした💦お恥ずかしい😣

短いけど紹介文も楽しいですよね、去年のおとめと比べて見るのも好きです。


またお金の話ですがジェンヌさん全員の情報が詰まったおとめは1650円!宝塚やジェンヌさんが気になるという方にはかなりおすすめの品です🥰


退団者の方のおとめ掲載は今年が最後なんですよね。れいちゃん、まどかちゃん、れいこさん、海ちゃん、なこちゃん、咲ちゃんトップさんだけでも今年はこんなに😭(組順で記載)

寂しい寂しいけれど、こうやって宝塚は続いていくんですよね。今年はいつもよりも時代の移ろいを感じます。