Continued from last time.

Fourth, the Sky Stage! it's subscription channel of specialty at Takarazuka.
There are many original programs.Takarazuka news is broadcast on weekday, we can see Takarazuka’s latest information such as video of the first day, the final day, actor’s comments etc.
This price is about 3000yen per month, it’s not cheap but I recommend it! I couldn’t back to before when I don’t know this channel. That’s how much I love, this channel has much information!


Fifth, streaming services,is it standard way for young generation?
I don’t use it so I’m not familiar with it, but I think that it’s convenient and reasonable. We can choose program, and see it everywhere, every time.
If you don’t have friends who like Takarazuka, steaming services is good for first challenges.

Sixth, tv programs at NHK. NHK is broadcast Takarazuka occasionally.
NHK has original picture, we can watch different edit at the same stages.
If you have tv and contract with NHK, you could watch Takara at no charge!

Seventh, DVD and Blu-ray. This price is about 11000yen. I love Takarazuka  so I buy it, but it’s not cheap.
Takarazuka releases it almost stages, but rarely it doesn’t release. We need to cautions when broadways stages!
If you have friends of Takarazuka‘a fan, you can rent disk from them.
Takarazuka’s fan likes introducing Takarazuka✨





前回からの続きです!


4つめ。スカイステージ❤️

宝塚の専門チャンネルです!

たくさんのオリジナル番組があって、平日放送のタカラヅカニュースでは初日とか楽の映像や出演者コメントなどなど、最新情報が得られます。

月額3000円くらいだから何も知らない人からしたらちょっと高めだと思うけど入れば分かる。安い。

もう私は契約前の私には戻れないくらいスカステが好き。本当に充実したチャンネルだから、宝塚が好きでもっと色々見たいという人にはすごいおすすめです✨


5つめ、配信サービス。若い世代にはこれがもはやスタンダードですよね笑

ネトフリみたいな月額もあるしプログラム毎に買えるものもあったはず。

私はライブ配信以外で使った事なくて詳しく無いんだけど気軽に使えるし都度購入はお手頃価格だから試しやすいと思う。いつでもどこでも気軽に見られるのっていいですよね。

宝塚が気になるけど身の回りに宝塚ファンの友達がいないのであればこの方法が最初の入り口としていいと思います☺️


6つめ、テレビ!
テレビを持ってて、NHK契約していればもちろん追加料金無しで見られます!放送頻度は低いんだけどね💦
NHKはオリジナルで撮影しているからライブ配信や円盤とは違うアングルの映像を放送してくれるので放送があればBlu-rayを持っている作品でも録画します笑
さすがNHK様で結構いいんですよ、アングルや編集が。もっと撮りにきて欲しいよー!!!

7つ目、円盤。DVD、Blu-rayです。今の主流はBlu-rayですね。Blu-rayは本公演は11000円、外箱などは10000円弱くらいです。
私は宝塚ファンなので喜んで買いますがBlu-rayなので安くは無いです。
大抵円盤が発売されます!
しかも楽の前に笑 友人がキャトルに行って驚いていました笑
ごく稀に発売されないこともあります。著作権に厳しい作品、ブロードウェイなどには特に注意が必要です。発売されないかも…という時は血眼になってチケットを取ります笑
宝塚が気になっていて、もし宝塚ファンの友人がいたらぜひその話をして欲しいです。すぐにおすすめの円盤を貸してくれるはずです笑
宝塚ファンて布教好きですよね?私も好きな組や好きな演目しか円盤は無いですが興味あるという友人にしょっちゅう貸し出ししています笑

以上、私的、宝塚を見る方法7選でした。