Today, the press conference about Hitomi Maisora was held at Takarazuka.

I’ve watched some press news about it.


She decided graduation when she acted Sally of “Me and My Girl”. Since she was a child, Role of Sally was her dream, and she felt such a accomplishment. So she started thinking about her graduation.

She told Rei Makoto to her decisions, then Rei said her that I supported your decisions.


I like every relationship about the pair of top star. Sometimes they leave together, sometimes one of a pair leaves.

She decided graduation herself, and partner supported it. It’s great relation.

 

All pictures of press news, I felt her look is so beautiful and very happy✨

She wore a necklace presented from Rei Makoto☺️

I think that it’s a answer.

I hope to her that she will run through with Rei and members of star troupe together until her goals.



A photo of costume of JAGUAR BEAT🐆



舞空瞳さんの退団会見がありましたね。

いくつかの会見記事を拝見しました。

退団を考えたきっかけとなったのはミーマイのサリー役を務め上げた時。サリー役は子供の頃からの夢だったそう。

そのお役を演じきった時に鐘が鳴ったのですね🔔

礼真琴さんに退団の意思を伝えた時には「なこちゃんが決断したことなら全力で応援する」といったようなお返事があったとのこと。

最初はスーパースターのこっちゃんと新人ルーキー(既に出来上がっていたけどここではあえて)のなこちゃんだったけどこの4年、辛い時期も一緒に乗り越えて切磋琢磨しながら数々の素晴らしい舞台を作り上げてきたからこそ、対等なパートナーとしてお互いを尊敬していることが感じられるお話でした。

同時退団もそれぞれが別のタイミングで退団される場合もありますが、それぞれのトップコンビにそれぞれの良さがあると思っています。

これは私がちゃんと見れていなかっただけですが、いつまでも付いていきますと半歩下がった印象だったなこちゃんが今は組を代表する1人のスターとして、そして星組のスタープリンセスとして立派にトップ娘役を務め上げ、今自分自身で退団を決めたこと、その決断をリスペクトを持って応援するというこっちゃんの言葉がとても素敵だなと思いました。

会見写真のなこちゃんは神々しいほどにどれも美しく幸せに満ちた表情をしているように見えました✨

首元にはこっちゃんからプレゼントされたネックレスを身につけていらっしゃいましたね。

これが全てなのだろうと思います☺️

なこちゃんが大好きなこっちゃんと星組の皆さんと退団公演の大楽まで全力で駆け抜けられる事を祈っています。