Do you have the favorite seat? I have.
Absolutely the front seat is the great, but it’s so defficult to get the ticket. 
I’ve only got SS ticket once per several years😢
So I usually get tickets without the front seat.
I like the seat Grade B or BB, because it’s cheap and visibility is clear.
When I sit that sent, I use a opera glasses every time to see much better.
If I could often go to the Takarazuka at Hyogo, I would to get the standing tickets. That’s is first floor, so you could meet the actor’s eyes very often.
Unfortunately the standing aria of Tokyo is the second floor, therefore I don’t choose one.  Since I’m not young.
If I’m teenager, I’ll get many standing tickets because of tough and goot price!

Photo of the standing seat’s view at Takarazuka.


好きな席ってありますか?そりゃあ前方席が最高なのは分かりきっているのですが一般人は本当にチケットが取れないんですよね。
自力でSSが当たるのは私は数年に一回程度です😭
そんなわけで私が普段座るのは前方席以外!
チケットの取りやすさもあって私はB席や2階最後列が好きです。2階席は段差があるから視界も良いしオペラグラスを使えばとてもよく見えますし!
場所によって私は8倍と10倍を使い分けています笑
もし宝塚大劇場に行きやすい所に住んでいたら立ち見も良いですよね。1階だからすごい目が合うんですよ。下手なS席より断然良いです。足腰は辛いけどすごい好き。
残念ながら東京は2階席なので足腰も辛いお年頃なので滅多に立ち見は取りません笑
もし若かったら立ち見で通うんだけどな…遠いけど見やすいし、楽しいのに変わりは無いし。

お写真はムラの立ち見席。疲れるけど本当視界が良い。