I like the duet dance of Takarazuka.it’s last dance of every stages, and it must dance by the pair of  top stars.

All the pairs of top star are good. Especially Rei Yuzuka and Madoka Hoshizora’s duet dance is extraordinary.

They only watch partner, it’s just their world, their own beautiful world.

They make us think that they are such a soul mate.

Rei-chan is a good dancer, but it isn’t just good. Her dance is so beautiful every second.

She is very slim, however she has great muscles, so she could do dance lift for Madoka-Chan. Ther lift is high and speedy,    of course very beautiful.

Particularly amaging is that she gently down Madoka-chan from lift with softly smiling.

I’m really worry about that Madoka-chan is all right after leaving from Takarazuka, 

 Because Rei-chan is the best for Madoka-chan.

I appreciate for them for letting me beautiful dream.


私は宝塚のデュエットダンスが大好きです。全てのステージで最後に踊られるものでトップスターとトップ娘役が踊ります。(最後トップさんのソロダンスの事もたまにあるけど私は断然デュエダン派)


どのトップコンビも素晴らしいけど、れいまどのデュエダンは格別だと思う!

お互いだけを見つめていて、2人だけの世界がそこにあると感じて、幸せに満ちた美しい世界が広がっている。

2人は運命の相手なんだって私たちに感じさせてくれる。

れいちゃんはダンサーさんだけどただ上手いだけではなくて、どの瞬間を切り取っても美しい素晴らしい踊りを見せてくれる。れいちゃんの踊りに関しては私の語彙力が足りない。。

とてもスリムだけどしなやかな筋肉が付いていて、まどかちゃんのリフトは高くて早くて美しくて、、、すごい。突出すべきはリフトから下ろす時。ゆっくりと優しく、あたたかい微笑みがグッとくる…女性同士と思えない、本当に。

私は心からまどかちゃんが心配、退団した後大丈夫なのかな…あんな素敵な人この世界にいないよ!!!と思っちゃう。

仕事だと分かってるんだけど。プロフェッショナルとしてそのような夢を私たちに提供してくれていると分かっていても心配してしまうレベルであの2人は素晴らしい。あんなトップコンビなかなかいないと思う。本当に心配なのはお二人のファンですよね、強く生きていきましょう。

こんな素敵な夢を見せてくれた2人に心からの感謝を。

残りの東京公演、幸い何回か観劇予定なのであと少しの間幸せな夢を見せていただきます🥰


今のところ単語とかを調べながら英語で書いて、その後日本語も書いてるんだけど、日本語で書き始めるとたくさん言いたいこと出てきちゃって困る💦