完璧:ニュル北のために作られた! アルピーヌ A110S | Ghost Riponの屋形(やかた)

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アルピーヌ A110S(アドバンカラー)
・エンジン、ギアボックスはストック
・スタッド仕様に変更された軽量ホイール
・ローターはAPレーシングで、キャリパーはストック
・アドバンA052(現在入手できる最高のタイヤの一つ)
・KWサスペンション(クラブスポーツ)
・長くしたパドルシフト
・300馬力くらいで車重は1200kgくらい

軽さは正義を具現化したマシン。
左腕の「流詩亜」が気になるこの頃。


@dmytrotonitsoi
Without a passenger Misha just opens up as absolutely another level of automotive presenter. This channel used to be good, now it’s exceptional.
乗客がいないと、ミーシャは全く別のレベルの自動車プレゼンターとして開花します。このチャンネルは以前は良かったのですが、今では格別です。

@mszmrtn
This car is an underappreciated tracktool, what a beast!
We have seen this car several times that day(got overtaken both times) with an FN2 Type R and my green Swift which can be seen at 16:12 going for my second lap.
この車は過小評価されているサーキット走行用ツールです。まさにモンスターです!
その日は何度かこの車を見かけました(2回とも追い抜かれました)。FN2タイプRと私のグリーンのスイフトは、16:12に2周目に入ったところです。

@MaX271
The A110 and its light chassis is very rewarding to drive. With a couple of mods you can make it a great track tool you can push to the limit lap after lap:
- better engine cooling (remove engine cover, modify exhaust "cache" and widen underfloor air intake for the earlier models)
- brake pads, and brake cooling ducts from the A110R. Floating brake disks aren't an absolute necessity, especially on the Nurb, but on smaller GT tracks you can overheat the stock brakes if you push hard enough.
- suspensions (the stock S' suspensions are a bit to soft on the back, makes the car twitch when exiting curbs)
- and if you're really pushing you'll probably want to get a real LSD as the "electronic diff" isn't very smoothly and makes it harder to catch the car past a certain point (it's impossible to drift).
- of course aero and lighter wheels helps, but I don't think it's an absolute necessity as the car remains quite balanced at high speed

Yes, the total bill might get into Porsche territory, but consumables & maintenance costs per lap is nearly half the costs of a 718 GT4 so you can have loads more fun on the same budget
A110とその軽量シャーシは、運転する喜びを存分に味わえます。いくつかの改造を加えるだけで、周回を重ねるごとに限界まで攻め込める、優れたサーキット走行用ツールへと生まれ変わります。
- エンジン冷却性能の向上(エンジンカバーの取り外し、排気システム「キャッシュ」の改造、初期モデルでは床下のエアインテークの拡大)
- ブレーキパッドとA110Rのブレーキ冷却ダクト。フローティングブレーキディスクは、特にニュルでは必須ではありませんが、小規模なGTサーキットでは、ハードに攻めると純正ブレーキがオーバーヒートする可能性があります。
- サスペンション(Sの純正サスペンションはリアが少し柔らかすぎるため、縁石を抜ける際に車体が揺れます)
- 本格的に攻めるなら、本格的なLSDの装着をお勧めします。「電子制御デフ」はスムーズな動作が難しく、ある地点を超えると車体を捉えるのが難しくなります(ドリフトは不可能です)
もちろんエアロや軽量ホイールは役立ちますが、高速走行時でも車のバランスがかなり安定しているので、絶対に必要なわけではないと思います。

確かに、総費用はポルシェ並みになるかもしれませんが、1周あたりの消耗品やメンテナンス費用は718 GT4のほぼ半分なので、同じ予算でもっと楽しめるはずです。

@k2_robotics
50% of the speed of the car is from "el barbas" actually, the one who made the setup in Spain. Grande @AxelEspnur
マシンの速度の50%は、実はスペインでこのセッティングを作った「エル・バルバス」によるものだ。グランデ @AxelEspnur

@LivyOlivia-o4c
Bravo to all those that contributed to that Alpine. She appears to handle rather nicely.
アルピーヌの製作に貢献した皆さん、ブラボー!ハンドリングもなかなか良さそうですね。

@AxelEspxnur‬
https://www.youtube.com/@AxelEspxnur

免責事項: このビデオで紹介されているアクションは、現地の規制の範囲内で、プロまたはプロと自認する個人がクローズドサーキットで実施しています。

00:00 イントロ/スペック
07:09 ラップ
15:09 感想

PERFECCIÓN: Alpine A110S Built for the Nürburgring! ft ‪@AxelEspxnur‬
https://www.youtube.com/watch?v=hoVNWpIreOM