はじめまして。皆さん。僕はDrew (ドリュー)です。

おそらく私は、ただ運が良かっただけかも?と時々思います。

一般的に、若いときに既に性格が形作られると言われていますが、

もしその通りだったら、私の性格は、物心ついたときから、女性によって強い影響をうけてたに違いない。

私は、シングルマザーでの母に育てられました。

彼女は、よく女友達を家へ招き、安いワインを飲み、70年代の音楽を聴き、そして何時間もおしゃべりをするのです。

その中で一番多かった話のトピックはというと、“男”についてでした。

「なぜ男はバカなのか、どうして時々失礼なことをするのか、またどうして男はおもしろいのか、などなど聞かされたました。

こうやって彼女らのあらゆる男の話と、ともに私は育ったと言っても過言ではありません。

知らず知らずのうちに、何年もかけて私は女性たちの本音を知るようになりました。


何年もかけて四六時中、間接的に彼女たちの話を聞いていたおかげで、無意識に若い僕の脳に、「恋愛関係において本当に女性たちが求めているのは何か」の答えが自動的にプログラムされていたのです。



この27年の間、僕はそれなりにたくさんの女性とおつきあいしてきました。年上、年下、いろんな国々の女性たちと。
長い付き合いもあれば、早く終わったデートもあるし、いろんな経験がありました。

ただ、いつも共通していたのは、女性はいつも僕をほめてくれたということです。


「あなたの女性の扱い方、本当上手だわ!」

「あなたとのデートは、今までデートしてきた他の男性と違う!」

「あなたと一緒にいるととっても楽しいわ!」
etc.



僕は決して自慢をしているわけではありません。

ただ、そういった女性たちの言葉から、「これはひょっとして他の男性と僕との行動に何か大きな違いがあるのではないか?」ということを考えさせられたのです。


私達が、恋愛関係について友達と話をする時、必然的にこんなことを言ったりしますよね?

「私は彼(彼女)のこと、理解できない!」

男性の皆さん、そう、私が書きたいのは、男性の男性による男性のための記事なのです。

このブログを通して、“成功するデートへ導くための方法」をアドバイスしていきたいと思っています。

誤解をしないでほしいのは、これは決して
「ナンパのためのヒントや、技」を提供するブログではありません。

これは、一言で言えば“紳士になるためのブログ”です。

言い換えると“女性に対する男性のマナー”、つまり、女性に「あなたといて幸せだわ」と思ってもらえるような礼儀作法をアドバイスしていきたいと考えています。

もちろん、日本だけではなく、世界で通じる紳士マナーをアドバイスしていきます。

え?僕の実績について?

それは今度のブログでお伝えします。。。


Thank you

(英語の勉強したい方、ぜひ英語の文章も読んでみてください)

Maybe I am just lucky?
Some say that personality is shaped at a very young age. If this is the case, then my personality was strongly influenced by women ever since I can remember.
I grew up with my mom, who was a single mother. She often had her many female friends over to the house. They would drink cheap wine, listen to 70’s music, and talk and talk, and talk for hours. Most often, the topic was about men, why men were jerks, or how some guy was rude, or why that guy was interesting, etc. etc.

Over the years I got to know my mom’s friends very well, and it feels as if I grew up with them, as well as followed their various relationships. It was due to this constant listening of their discussions, and experiencing secondhand their relationships, that my young brain was sub-consciously programmed over many years by these women’s conversations to understand what women want in a relationship.

I mention this because over 27 years, I have dated many women; younger, older, and of various nationalities. Some of these dates were more successful than others. Some were only one date and others lasted over a couple of years. The one constant that I take from all these dates however, is the women always complimented me by saying something like “I like the way you treat women”, “Our dates are different from other guys I have dated”, or “I really enjoy being with you”. I don’t say this to brag, it just made me consider, perhaps I am really doing something different than most guys.

It seems as if society has made us believe there is this big psychological divide between men and women. There are hundreds of books about male-female relationships, numerous movies (Remember Mel Gibson in “What Women Want”?), and then there’s us.

When we have relationship discussions with our friends, inevitably, we say something like “I just don’t understand her/him”. Well guys and I say “guys” because I am writing this for the benefit of men, I have started this blog to give advice to men on how to create an environment which will allow you to have a successful date.

This is not intended to provide “tips or waza” on how to “pick up” a women. This is more how to be a gentleman and how to make a woman feel comfortable and happy when she’s on a date with you. What are my qualifications? That will be another topic for another blog, for another day.