The below picture is old stamps I have been collecting. 

 

My friend’s elementary school son collected used stamps 

and donated them. 

 

So, I had been collecting them to help him, 

but I had not had a chance to visit my friend’s house recently, 

so they had piled up.  

 

The Pakistani boy came home from school with a printout last week. 

 

It was a request to donate any miswritten government postcards 

and used stamps to build a welfare facility for the blind. 

 

I will let him bring these stamps. 

 

I am glad I kept the used stamps.

 

 

この写真は、私が集めた古切手です。

 

友人の小学生の息子さんが、

使用済みの切手を集めて、寄付していました。

 

それで、私も彼に協力するために集めていましたが、

この頃、友人の家に行く機会がなく、

たまったままになっていました。

 

先週、パキスタン少年が学校から、

お知らせを、持って帰って来ました。

 

盲人福祉施設を建設するために、

書き損じの官製はがきや、使用済みの切手があったら、

寄付してくださいというものでした。

 

私は、これらの切手を彼に持たせようと思います。

 

使用済みの切手を取っておいて、よかったです。