意外にも感動 | 自分が嫌いな人生から「わたしだからいい!」と言える静かな自信のある人生へ

自分が嫌いな人生から「わたしだからいい!」と言える静かな自信のある人生へ

自己肯定すると「静かな自信」を持つことができます。もっと自信があったらいいのに、と思っているあなたに送るブログです。

こんばんは。ニューヨーク・上げ英語、出口浩子です。

I've decided to write the articles in English.

It's much faster and easier for me to write in English anyway!

There was a Town Hall meeting in our department the other day. It was the introduction of our new BIO (Business Information Officer).

BIO is not a common title, but I think they wanted to name the new guy differently.

Our new BIO reminded me of how successful leaders speak in public.

He didn't seem to be nervous. He looked very comfortable speaking in front of more than 300 people.

He spoke so fluently, but he sounded very decent.

Speaking of a great speech, have you seen a YouTube video of Ashton Kutcher at Teen Choice Awards?

It is inspirational!

He is known as a comedy actor, but that speech has shown that he is an intelligent man who has been leading his own success with solid philosophy.

And, he sounded very down-to-earth.

It would be so awesome if you could watch the video and give me some comment on it!

Thank you!

初めて英語で記事を書いてみました。速かった!

日本語で書いたときは、1時間以上かかっていたのに!

「英語で書いてみたらいいんじゃない?」という提案で書いてみました。うん、すらすら言いたいことが出てきました。

成功している人って、やっぱり、人前でのスピーチがさすがです。

でも、決してスピーチ慣れしていて、うそっぽいわけじゃないんです。中身があって、しかも、自分自身のものになっている信念とかがしっかり伝わるんですよ。

すごい!

私もいつかこうなれる日が来るのかな~・・・?

では、コメント、よろしくおねがいしますね。