ALIVE
作詞作曲 YOSHIKI

I’m wandering the town all light off
Don’t know where I’m leaving for
The muddy rain start to fall on me
And I’m walking down to subway

街の明かりは全て消えただろうか
俺が何処へ向かっているのかもわからない
泥のような雨が俺に降り注ぎはじめる
地下へと歩いている

I can’t see all around me
Get me out of here
Talk to me if someone is in this darkness

俺の周りには何もみえない
ここから出してくれ
俺に話し掛けてくれ
もしもこの暗闇の中に誰かいるのならば

I’m out of my head
Out of my mind
Tell me where I’m what’s going on, oh please

俺は正気を失っている
狂ってるんだ
俺は何処にいるんだ
何が起こっているのか教えてくれ

Something is hiding me off
Is this the wall of my heart

何かが俺を覆い隠している
これは俺の心の壁なのか

I have been lost so many things I’ve got
For long time I’ve been searching for my way

俺は手に入れたたくさんの物を失った
長い間俺は道を探し続けている

I carry on, carry on…

俺は進む、このまま

I’m spiting to their ugly heart
To this so stood world

俺は奴らの醜い心に反抗する
この停止した世界で

Every day I forbear to fall the tears
don’t wanna be down

いつも俺は零れそうな涙を抑えている
傷つきたくない

Every night hurt is so deep in my heart
Is this my life
Oh! show me please

毎晩深い痛みが俺の心を蝕む
これが俺の人生なのか
どうか教えてくれ

The wall close to me
It’s so painful. Stop it!
Is there someone to help me
Please get me out here
Oh! get me out!

壁が俺の近くにある
酷く苦しいんだ、止めてくれ
誰か俺を助けてくれる人はいないのか
どうかここから出してくれ
出してくれ

Dead or alive, No place to run
Get it settled once and for all
Dead or alive, Can’t live in the past
Only one way to live.

生か死か、逃げる場所はない
最後に確立しろ
生か死か、過去には生きられない
生きる道はただ一つだ

Give my heart finishing blow
If I could only turn my back
Let me do screaming high
Squeeze the throes of death from me

俺の心臓にとどめを刺してくれ
もし俺が自分を見捨てることができるなら
叫びをあげさせてくれ
俺の死の痛みを搾り取ってくれ

It comes here the blame I’d done before
Fall on me as if it grow in my brain
The ugly side of myself tears me up
At this time I can’t go back

俺がした非難が
自分の上に落ちてくる
まるで俺の脳内で増大するかのように
自分自身の醜い部分が俺を傷付ける
もう戻れない

Give my heart finish blow
If I couldn’t run from the past
Let me do screaming high
Disclose feeling inside of me

俺の心臓にとどめを刺してくれ
もし俺が自分を見捨てることができるなら
叫びをあげさせてくれ
俺の中の感情をぶちまけよう

Dead or alive, Can’t live in the past
Only one way to live

生か死か、過去には生きられない
生きる道はただ一つだ

Give my heart finishing blow
If I could only turn my back
Let me do screaming high
Squeeze the throes of death from me

俺の心臓にとどめを刺してくれ
もし俺が自分を見捨てることができるなら
叫びをあげさせてくれ
俺の死の痛みを搾り取ってくれ

The fight is over
The mad rain had gone past over me
Blood is flowing down
Tear is flowing down
Now I’m alive and I’m walking to the town again

闘いは終わった
泥のような雨は俺の上を過ぎ去った
血が流れ落ちる
涙が零れ落ちている
今俺は生きて、再び街へと歩いている