FREEDOM2閉館のお知らせClosure Notice | FREEDOM2 -oursecretbase-/BACKPACKER'S HOSTEL in NANAO

FREEDOM2 -oursecretbase-/BACKPACKER'S HOSTEL in NANAO

-welcome to our secretbase-素泊まり・相部屋・1泊からお泊まりいただけるゲストハウスです。
イベントが出来るホールがあり、ライブイベント等も行っております。

☆English is below↓☆

FREEDOM2閉館のお知らせ

この度、FREEDOM2は閉館することになりました。
楽しみに待っていた方々、本当にすいません。

能登半島地震による損傷が激しく
オーナーさんと話し合いの末、取り壊すことになりました。

思えばこの物件に出会って12年。
廃墟だったこの建物が
最近では本当にたくさんの人たちが来てくれて
遊び場として頑張ってくれていました。

今、思い返しても楽しい思い出が
そして皆さんの笑顔がたくさん蘇ってきます。

この物件が僕の夢を叶えてくれたし
この物件がたくさんの方と出会わせてくれました。

だからこそ
震災後は、電気も水道もない
雨漏りのするうす暗いFREEDOM2で
なんでこんな事になったってしまっただと
涙が溢れる日々でした。

本当に何もかもあの地震で。

その後も復活させることだけを希望に
がんばっていましたが、この度、取り壊すことになり
FREEDOM2は閉館する運びとなりました。

FREEDOM2のこの物件には感謝しかなく
今はただ、お疲れさまでした。という思いです。
だから、取り壊される最後までは見届けたいなぁと思っております。

この先は何も決まっていないのですが
もし、どこかで再開することになったら
また、是非、皆さん遊びに来てくださいね。

最後になりましたが
本当にたくさんの方に来ていただきありがとうございました。
また、いつか、どこかでお会いできる日を楽しみにしています。

FREEDOM2 マネージャー 石田智宏

FREEDOM2 Closure Notice

We regret to inform you that FREEDOM2 will be closing its doors. To all those who were looking forward to it, we sincerely apologize.

Due to severe damage from the Noto Peninsula earthquake, it has been decided, after discussions with the owner, to demolish the building.

Looking back, it's been 12 years since we encountered this property. What was once a ruinous building has recently seen many people coming in, working hard to make it a place of enjoyment.

Now, reminiscing brings back many fond memories and the smiles of everyone.

This property made my dreams come true and introduced me to many people.

That's why, after the earthquake, in the dimly lit FREEDOM2 with no electricity or running water, it was days filled with overflowing tears, wondering why it had come to this.

Truly, everything changed with that earthquake.

Even after that, we hoped only for a revival, but this time, it has been decided to demolish it, and FREEDOM2 will be closing its doors.

We have nothing but gratitude for this property of FREEDOM2, and for now, it's just a feeling of "Thank you for your hard work." That's why I want to see it through to the end when it's demolished.

Nothing is decided for the future, but if we ever reopen somewhere, please, do come and visit us again.

Finally, I want to thank all of you sincerely for coming. I look forward to the day when we can meet again somewhere.

FREEDOM2 Manager, Tomohiro Ishida