Tell Me A Story | 99¢ DREAMS

99¢ DREAMS

Just go with it.

$HAKUNA MATATA

Hi!


今日はPhillip PhillipsのTell Me A Storyの和訳です
この曲は隠れた名曲だと思います
歌詞が深い 

壮大で聞いたあとにいろんな感情が残るような歌
背中を押してくれるような歌
『これでいいんだ』と思えるような歌
夏の夜に聞きたくなるような歌
寝る前に聞きたくなるような歌
大好きな歌


この曲は抽象的な表現が多いので 多少の意訳もあります


Tell Me A Story Phillip Phillips 和訳 歌詞



Tell you a story and it starts with time
Moves to how you live, and learn how to die
Another phase in this world that brings death to life
So don't believe in everything you see
Because what you want might not be what you need
Hold your breath, jump with me and we'll survive
Cause you are the song that leads me to the light

あるお話をしてあげるよ
その話は君が生き方を変えて 死に方を学んでいたころに始まったんだ
人生に死をもたらすような時期がこの世界にまた来る
だから見るものすべてを信じたりしないで
だって君がほしいものは 君が必要としてるものとは違うかもしれないから
息をとめて 僕とともに飛ぼう 僕らならきっと大丈夫
だって君は僕を光へと導いてくれる歌なんだから

Hope is just a ray of what everyone should see
Alone is the street where you found me
Scared of what's behind you
And scared of what's in front
Live with what you have now
And make the best of what's to come

"希望"というのはみんなが見るべき光
"孤独"という名の街角で君は僕を見つけた
過去を恐れて
未来を恐れる
だから今自分にあるものと生きていくんだ
人生でおこったことを最高のものにするんだ

Tell me a story long and true
We aren't what we say
We are what we do
Just pieces of a puzzle to find where we stand just confused
So you are the moon that pulls me through the night

長くて真実な話を教えて
僕らは僕らの言ったことでできてるんじゃない
僕らは僕らがしたことでできてるんだ
パズルのピースみたいに自分がたってる場所を探すんだ
混乱するけど
君は僕を引き寄せる月だから

Hope is just a ray of what everyone should see
Alone is the street where you found me
Scared of what's behind you
And scared of what's in front
Live with what you have now
And make the best of what's to come

"希望"はみんなが見るべき光
"孤独"という名の街角で君は僕を見つけた
過去に起こったことを恐れ
目の前で起こることを恐れる
だから今の自分と生きていけばいい
人生でおこったことを最高のものにしていくんだ

Live with what you have
And make the best of what's to come

今の自分自身と生きるんだ
起こったことを最高の思い出にすればいい

Hope is just a ray of what everyone should see
Alone is the street where you found me
Scared of what's behind you
And scared of what's in front
Live with what you have now
And make the best of what's to come

"希望"はみんなに訪れるべき光
"孤独"という名の街角で君が僕を見つけた
過去を恐れて
未来を恐れる
だから今の自分自身と生きていけばいい
人生で起こることを最高のものにしていくんだ

So you are the sun that leads me,
You are the moon that pulls me,
You are the light that leads me,
You are the moon that pulls me

君は僕を導いてくれる太陽
君は僕を引き寄せる月
君は僕を導いてくれる光
君は僕を引き寄せてくれる月なんだ



$HAKUNA MATATA


Bye. x