今日は葉の枯れた八朔の葉を取りました。3鉢有りました
3鉢とも丸坊主です。
枯れるかもしれません。それは、八朔の持って生まれた命だと思います。
でも、生き残ってほしい。
それで終わったと思ったら、金の生る木が元木の途中から,折れました。
折れたところは腐って、ボロボロ。
根もボロボロでした。
腐った根を園芸スコップで掘って取り、そこに今日折れた金の生る木を植えました。多分これは根が付いてくるでしょう。
何で根腐れを起こしたのか分かりませんが、こういうことが往々にしてあります。
あと、今日から散歩開始、今日は1,300歩程度でした

 

October last day

The notebook writes 2.
Today, it took the dead leaf leaf of the Hassaku orange.
It is a shaved head with 3 bowls which had 3 bowls, too.
It may die.
I think that it is the life which is natural by the Hassaku orange.
However, I want you to survive.
Now, when thinking that it ended, the growing tree of the money broke from the time of Motoki.
The place to have broken decays and is ragged.
The root, too, was ragged.
It planted the growing tree of the money to have taken a decayed root, digging it with gardening scoop and to have turned there today.
Probably, as for this, the root will follow.
I don't know why it started root rot but there is such a thing often.
Later, it was about 1,300 steps in stroll beginning, today from today.