英語フェス

【日本全国車中泊の旅】

(My road trip with car camping across Japan)

の経験について

英語と日本語でおしゃべりします。


英語講師歴20年

英検一級の私の英語が

もっと流暢になりますように

挑戦します。

(英語で話すのが苦手です。)


【日本全国車中泊の旅】

(My road trip with car camping across Japan)

の経験について

英語と日本語でおしゃべりします。



「北海道編 前半」



【英語】Today, 

I’m talking about Hokkaido. 

When you think of Hokkaido, it’s vast. 

I took my car on a ferry to get there. 

My destination was Nakashibetsu-cho Town, 

the easternmost point. 

There, Mr. Mutsugoro lives. 

His daughter’s husband now runs a place 

where you can experience horseback riding. 

I went there to try horseback riding 

for the first time in the woods, 

and it was incredibly fun. 

The owner was very kind. 


Luckily, I was invited to Mr. Mutsugoro’s house 

and had tea with him. 

I was nervous because I admired him on TV 

and couldn’t talk much. 

At that time, Mr. Mutsugoro was watching 

his favorite overseas baseball game, 

so it was a quiet moment. 

It’s a cherished memory now. 

I felt like I was welcomed 

as part of their family. 

Also, a small bat got into 

Mr. Mutsugoro’s room, 

and we all tried to catch it and let it out. 

It happened a while ago, 

but I remember it vividly.


【日本語】今日は北海道。

北海道といえばデカイ。

私は自分の車をフェリーに乗っけて行きました。

目指すは一番東にある中標津町。

そこにはムツゴロウさんがいらっしゃいます。

今はムツゴロウさんの娘さんの旦那さんが、

乗馬体験をできる場所を経営していらっしゃって、

私はそこで乗馬体験をしに行きました。

初めて森の中を馬に乗って散歩して、

すごく楽しかったです。

その方もすごく優しくて。


で、なんと 運良く私は

ムツゴロウさんのお家にお邪魔して、

一緒にお茶を飲むことができたのです。

テレビの中の憧れの方でしたので、

緊張してしまってあまり喋れなかったんだけど、

ムツゴロウさんはその時大好きな

海外の野球の試合を見ていて、

本当に日常の場面に混ぜていただいたので、

すごく静かだったんです。

今となってはそれがすごく宝物です。

なんか家族の一人に迎えられたみたいな

体験ができました。

しかもなんと、ムツゴロウさんのお部屋に

小さいコウモリが入っちゃったということで、

みんなで捕まえて外に出してあげようということで、

お部屋にも入れました。

もう結構前のことなんだけど、

未だにこんな風に話せるくらい

ありありと覚えています。


後半につづく…


講師プロフィール