テンカラで食料を現地調達をしよう! | 三味線キャンパー昌次郎のブログ

三味線キャンパー昌次郎のブログ

自分という小さなバックパックにめいっぱい荷物をつめ込んで、見たことの景色を求めて冒険に出かけます!!

空に手の届く山頂?
月明かりに照らされた深い森の中?
汗が滴り落ちる舞台の上?

キャンプ・津軽三味線・SUP…チャレンジを続ける昌次郎の密かな記録です。


食料を現地調達しながらキャンプがしたい‼️

4年前にキャンプでイワナを釣りましたが、それ以降していません。

それはなんでかというと
①川を登るのが疲れる。
②エサを準備するのがめんどくさい。
という理由でした…ショボーンもやもや

去年から登山を始めたので、①については慣れました。

②については、増水してたりやる気がでなかったりすると、せっかく買った活エサが無駄になってしまいます。

メバリングのように、気が向いた時に釣り糸をたらせたらいいんだけど…ねー

服部文翔さんの本で"テンカラ釣り"なるものを知りました。


糸の先に"毛鉤"という針をつけ、竿を振って水面に落とすことで、水面に落ちた虫のように見せる釣り方です。


道具を選ぶのが面倒だったので、セットになってるものを購入しました爆笑飛び出すハート


登山やキャンプの時にバックに忍ばせておいて、よさそうな場所を見つけたら毛鉤を流してみます。うお座


しかしほんとにこれで魚が釣れるのかな〜うーん?


※もちろん事前に遊漁券が必要な川かチェックします。おいで

 

 Doing Tenkara-fishing,and I'll procure food on the mountain.


Procuring some foods on the mountains,I want to camping‼️

I did fishing in the camping before 4 years,caught chars. 

However I've not done that after.

The reasons are,

#1 To climb the river was tired.

#2 To prepare fishing baits are troublesome.ショボーンもやもや

I've started climbing the mountains from last year,so I was used to climbing of #1.

About #2,fishing baits would be wasted,if the water level of the river rises or I'm not motivated etc.

I want to fishing only when I'm motivated like fishing rockfish.ねー

I knew Tenkara-fishing from the book of Hattori Bunsyo.

Putting on a hook called fly at the tip of the line,fall it on the water face swinging the fishing rod.

It's how to fish that it looks like bug has fallen on the water face.

I bought Tenkara set,as I troublesome to collect various fishing gears.爆笑飛び出すハート

I bring it my climbing or camping,and I'll fish when I found the good river.うお座

However I wonder if I can get fish with this gear.うーん?

Of course I'll check if the permission need before.おいで