-10℃極寒キャンプ[20-6] | 三味線キャンパー昌次郎のブログ

三味線キャンパー昌次郎のブログ

自分という小さなバックパックにめいっぱい荷物をつめ込んで、見たことの景色を求めて冒険に出かけます!!

空に手の届く山頂?
月明かりに照らされた深い森の中?
汗が滴り落ちる舞台の上?

キャンプ・津軽三味線・SUP…チャレンジを続ける昌次郎の密かな記録です。



安曇野に双子キャンプに行ってきました。

今回は念願の雪中、家の道具置き場が空になるぐらいフル装備出動です!プンプン


とはいえ、暖冬なので日中は風もなく穏やかな陽気〜音譜

こないだ作ったタペストリーも初設置しました。ウシシ


日が暮れてくると気温が一気に下がってきます。ダウン


これまた今回初出動のヴィンテージラジオ、流れる音楽が心地よ〜い照れ


猟師である兄が鴨を持ってきてくれました。

僕も羽根を毟るのをお手伝い、自分が沢山の命を頂いて生きてることを実感できる、いい機会となりました。にやり


夜も更け、気温はマイナス10℃に‼️

僕の安物のの靴じゃあ、足のつま先がやられちゃうよー、焚き火さんどうかぼく達をお守りくださいあせる

車中泊用のスノコに敷布団を2つ折りにして、安物の寝袋2つを2重にし、水筒湯たんぽで就寝

日本酒がぶ飲み作戦が功を奏し、朝まで一度も眼を覚ますことなく眠ることができました。音譜


あまりにもグッスリ寝たので、危うく日の出を逃すところでした。DASH!

やっぱキャンプは朝日を見ないとね〜ドキドキ


フキノトウを探しに散歩をしていると、動物の骨を見つけました。

イノシシの下顎かな?

たったの一泊なのに色々な経験ができて、濃密なキャンプとなりました。

どの季節に行ってもやっぱりキャンプは楽しいーっゲラゲラ


【-10℃ midwinter camping】

I camped with twins at Azumino.

I've been thinking I want to camping in snow,so I'm so glad!

I brought my camping tools almost all.プンプン

Since this year is warm winter,daytime was so calm.音譜

My first time,I set my tapestry that I made the other day.ウシシ

After sunset,It was down temperature rapidly.ダウン

This is my vintage radio,I brought it my first time.

It was played musics I felt so good.照れ

My brother is huntsman,he brought a duck got last week.

I also helped him to remove its feathers.

That was really good opputunity I can understand that I'm living with sacrificing a lot of lifes.にやり

Getting midnight,the temperature got about -10℃‼️

My toes had a pain on cold.

God of fire,please save us!あせる

I went to bed with sunoko,mattress,2 cheap sleeping bags and hot water bottle.

Since I drank much Japanese Sake,I got good sleep never wake up all night.音譜

Since I got good sleep,I almost got pass sunrise!DASH!

We might wanna see beautiful sunrise for camping.ドキドキ

When we look for Butterbur sprout,I found bone of something.

Maybe,I think that's bone of Lower jaw of wild boar,

Although i this time is short stay,I had many interesting experience.

Camping is really fun for all season.ゲラゲラ