https://healthimpactnews.com/2023/the-covid-19-vaccines-are-weapons-developed-by-the-u-s-military/


コロナワクチン接種は、米国防総省「生物兵器計画」の軍事作戦であり、世界が従った


The COVID-19 “Vaccines” Are Weapons Developed by the U.S. Military

今、多くのアメリカ国民が「コロナワクチン注射が突然死の原因である」という事実に目覚めている。
https://healthimpactnews.com/2023/americas-great-awakening-half-of-americans-think-covid-19-vaccines-to-blame-for-unexplained-deaths/

捏造された緊急使用許可(EUA)"ワクチン "は、代替メディアの多くによってより精査されており、米国防総省が当初からこれらの注射の資金と開発の背後にいたという十分な証拠がある

2020年に「トランプ大統領」によって初めて「ウイルスとの戦争」と呼ばれましたが、これは最初から生物兵器計画の軍事作戦であったことは今や明らかであり、
「ワクチン」と呼ばれるこれらの大量破壊の生物兵器を迅速に世界人類に接種する連邦資金を放出した軍事作戦にも、ワクチンの父であるトランプ大統領により「ワープスピード作戦」という軍事名称を与えました

米軍計画は毎年トリリオンを飲み込む巨大なブラックホールであり、その金の半分がどこに行くのかさえ分からない。
ペンタゴンは過去5年間の監査にすべて失敗し、2022年にはその資産の半分以上を説明できなかったからである。
https://thehill.com/policy/defense/3740921-defense-department-fails-another-audit-but-makes-progress/

彼らは、2027年までに最初の監査に合格できることを「希望する」と公言しているため、この問題をすぐに解決するふりをすることさえしない。
https://news.antiwar.com/2022/11/16/pentagon-fails-fifth-consecutive-audit-amid-ukraine-oversight-concerns/

「コロナ対策」という、科学的に分離できず、存在証明さえできないコロナウイルスの「見えない」敵と戦うための軍事費に2年間資金を提供した後、その資金の多くは2022年の初めにウクライナに切り替わった。

ブラウンストーン研究所は、EUAの銃撃はどれも米軍なしでは不可能であり、そのほとんどが国民から隠されてきたという証拠を見事にまとめたものを発表したところです。
https://brownstone.org/articles/did-national-security-imperatives-compromise-covid-19-vaccine-safety/

ブラウンストーン研究所が、Health Impact Newsと同様に、他の人が彼らの作品をコピーして再出版することを許可するCreative Commonsライセンスを提供していることを、私は高く評価しています。

他の出版社がクリエイティブ・コモンズ・ライセンスで要求されているように、適切に帰属表示をせずに私たちの記事やグラフィックを日常的に使用していても、これによって一般の人々にとって不可欠な情報を最大限に流通させることができます。
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

オルタナティブ・メディアが発行するコンテンツは、ますますSubstack.comに移行しており、作者はそこにアクセスするために有料壁を設置することができる。

以前にも書いたが、Substack.comに出資している同じ資本のベンチャー企業の多くは、Twitterのような他のソーシャルメディア企業にも出資しているのである。

2023年、プライバシー保護は最優先事項であるべき - サブスタックに注意!
https://healthimpactnews.com/2022/protecting-your-privacy-should-be-a-high-priority-in-2023-beware-of-substack/

また、私は独立系出版社の素材を使用した場合に寄付を依頼することはありますが、クレジットカードや個人情報をSubstack.comに提供することはありません。2020年、このプラットフォームは「誤って」加入者の数千の電子メールを公開した。
https://gizmodo.com/substack-just-accidentally-revealed-email-addresses-of-1844538889

Brownstoneの資金源がどこにあるのかは知らないが、少なくとも、彼らがあなたの個人情報を収集することなく、無料で彼らの記事を読むことができる。創設者のJeffrey A. Tuckerは、Epoch Timesのシニア経済コラムニストでもある。
https://brownstone.org/author/jeffrey-tucker/

エポックタイムズは、ウィキペディアによると、法輪功の中国反体制派から十分な資金を得ているようですが、ほとんどの記事でペイウォールを要求しています。

~~中略~~

米国国防総省(US DoD)は、SARS-CoV-2ウイルスへの対応、Covid 19ワクチンの開発・配布において主要な役割を担ってきたが、その事実は一般には隠されてきた
これらのプロセスでは、医薬品に要求される多くの標準的な手順が省略されたり回避されたりしています。

これらのワクチンを治療薬ではなく「対策」と定義することで、緊急時使用許可への迅速な移行と広範囲な展開が可能になった。多くの有害な結果は、公衆衛生問題に対するこの秘密の軍事的対応の結果であった。


なぜオーストラリアを含む世界各国の政府は、米軍が推進するこの急ごしらえのワクチン技術にさらに多額の投資を行おうとしているのだろうか?

ワープ・スピード作戦
米国食品医薬品局によるCOVID-19ワクチンの緊急使用許可(FDA、2020年)と、オーストラリアにおける最初のCOVID-19ワクチンの仮承認(TGA、2021年)により、これらの薬剤は、致命的な世界的大流行に対する製薬業界による革新的救命対応と歓迎された。


メッセンジャーリボ核酸(mRNA)技術を用いたこれらの新規COVID-19遺伝子ベースのワクチンの開発、試験、薬事承認は、従来のワクチンの開発・承認が通常10年程度かかるのに対し、1年未満で行われたと言われています。(Seneff and Nigh, 2021)。これは、ワープスピード作戦のもと、米国政府によるワクチン企業への資金援助によって助けられたと一般に語られた。

国民は、これらのCOVID-19遺伝子ベースのワクチンは「安全かつ有効」(CDCa, 2022)である、つまり、ウイルスによる感染や重病や死亡の可能性を防ぎ、ウイルスの感染も防ぐと聞かされていたのです。
私たちは今、これらのワクチンが感染も伝播も防いでおらず、COVID-19の継続的な高い発生率を防いでいないことを知っている。
さらに、製薬業界の歴史上、他のどの医薬品よりも重篤な有害事象と死亡の前例のない発生率に関連しているのである。(Turni and Lefringhausen 2022; Altman, 2022; CMN, 2022; Blaylock, 2022)。

米国疾病予防管理センター(CDC)のワクチン有害事象報告システム(VAERS)に基づくと、これらの「ワクチン有害事象報告」は「1,476,227件」(CDCb、2022年)。
2022年12月2日までの報告で、死亡32,621人、入院185,412人が含まれています。

さらに、導入と同時に世界各地で原因不明の死亡が増加していることが報告されています。
オーストラリアでは、2022年8月までに、平均より18,671人(17%)多い超過死亡があり、これらの死亡のほとんどはコロナによるものではない(ABS、2022年)。 
私たちは、史上最悪のワクチン被害に直面しているのです

製薬業界、私たちの政府、医薬品規制当局は、なぜこのような間違いを犯したのだろうか? この疑問に対するもっともらしい答えが、ここ数週間のうちに浮かび上がってきた。

国家安全保障のための作戦
製薬会社がコロナワクチン開発プログラムを推進したという一般的な考えとは異なり、米国食品医薬品局(FDA)のウェブサイト(FDA, 2020)によると、コロナワクチン開発プログラムは、開始以来、米国国防省(DoD)が完全にコントロールしてきたことが明らかにされている

~~中略~~

遺伝子組み換えワクチンの本質
「コロナワクチン」の本当の性質は、テレビマスコミの主流メディア、大手製薬会社、政府によって虚偽情報を拡散されており、一般の人々には十分に理解されていない
 これらの生物兵器を「ワクチン」と呼ぶことで、ほとんどの人々は、比較的安全でよく研究されたものと考え、その普及を容易に受け入れている。

~~中略~~

「コロナワクチン」は、米国食品医薬品局(FDA)の細胞・組織・遺伝子治療室が「遺伝子治療製品」と定義する治療薬の特別なクラスに該当し、「病気の治療を助けるために新しい遺伝子または修正遺伝子を体内に導入する」(FDA、2018)ことに関与するものです。
これまで、遺伝子治療製品の使用は、通常まれな、深刻で衰弱した疾患または遺伝的状態の治療に限られていました。
それらは、永久的な世代間の遺伝的損傷、癌、生殖能力の妨害を引き起こす可能性がある

米国食品医薬品局(FDA)およびその他の医薬品規制機関は、前臨床(FDA, 2013)および臨床(FDA, 2015)研究の両方について、そのような製品の開発および試験においてメーカーを指示する特定の規則およびガイドラインを有しています。 

しかし、米国食品医薬品局(FDA)は、これらの遺伝子治療ガイドラインに従って、これらの「コロナワクチン」を評価しませんでした。

その代わりに、コロナワクチンの遺伝子材料は個人のDNAに組み込まれることを意図しておらず、遺伝子発現を修正することも意図していないという議論に基づいて、それらを遺伝子治療製品として言及することを避けるための協調的な取り組みが一部で行われたのである。

短期的な安全性に関する情報は事前になく、将来の効果を予測するための長期的なデータもなかった。

類似の治療用製品は、これまで世界のどこにも承認されていません。

 歴史的な安全性の経験がないまま、世界的に広く投与されることは、人間の健康にとって前例のないリスクであった。

開発の加速化

メッセンジャーRNAのプラットフォーム技術は、少なくとも2012年からDARPA(国防高等研究計画局)によって研究されてきた(McCullough, 2022)。

 2020年初頭、COVID-19ワクチンを開発するためのパニックにおいて、特定の重要な研究開発手順が省略され、回避され、縮小され、あるいは論理的に連続した方法で行われず、確立した実験室または製造基準に従って行われませんでした。

スパイクタンパク質は活性薬剤であり、免疫反応に直接関与していますが、その薬理学と毒性学は、通常必要とされる動物またはヒトでの研究が行われていません。

その他、適切な動物種での発がん性、変異原性、遺伝毒性、生殖毒性などに関する重要な研究がなされていないことも注目すべき不備である。
特に、mRNAの遺伝物質が個体のDNAに逆転写される可能性については、調査されていない


さらに、スケールアップ製造は時期尚早であり、大量に製造された製品が少量で製造されたものと同じであることを保証するための十分な品質管理がなされていなかった。

このような研究がなければ、「ワクチン」の効力、mRNAの完全性、汚染物質の存在、安定性を保証することはできない。
このような見落としが、現在これらのワクチンに関連して報告されている重篤な薬物有害反応や死亡率を予測できなかった直接の原因となっているのです。

リスクを軽減するために、ワクチン開発では複数の技術、複数の施設、冗長性を利用することが計画された。

また、既存の施設を活用することも行われました。迅速性の観点から、初期開発から大規模生産に至る従来の経路を使用しない計画であった。 

開発をスピードアップするためには、GMPやGLPなどの品質基準やガイドラインを避ける必要があり、従来の新薬承認申請(NDA)や生物製剤承認申請(BLA)も回避された。

その代わりに、緊急時使用承認(EUA)に向けて、圧縮されたタイムラインと重複する開発段階を利用して、プロセスを迅速に進めました。
スケールアップと大量生産は、臨床試験の前ではなく、並行して計画されましたが、これもまた、一般に認められた適正製造規範に反していた可能性があります。

これらのアプローチは、おそらく潜在的な災いのもとであった。(Latypova, 2022; Watt and Latypova, 2022)。

法的枠組み

米国政府が国防総省の多くの研究プログラムを認可し、資金を提供し、契約し、管理することを可能にする主な法的要素は以下の通りである。

緊急時使用許可規則(1997年):緊急の場合、新薬の安全性と有効性のデータを、通常の承認に必要なものより少なくして利用できるようにする。

その他の取引権限規制(2015年)は、連邦法および規制を遵守する必要のない契約上の取引を許可するものであり
公共準備・緊急事態準備法(PREP法2020)は、DoDとの契約取り決めに関与する企業の有限責任を確立しています。

米国国防総省の2つの機関、国防高等研究計画局(DARPA)と生物医学高等研究開発局(BARDA)は、様々な製品の研究開発および認可に相当する資源を保有しています

また、そのような機能を持つ多くの企業と契約しています。

コロナワクチン製品は、医薬品ではなく「対策品」「試作品」「実証品」として分類されることがあります。

これらのラベルにより、通常医薬品に要求される長大な従来の規制、商業開発、試験の経路を回避し(ICH、2022年)、緊急使用承認に進むことができます


大量製造のラッシュ

コロナワクチンの利用を急いだ結果、バッチ間のばらつきが生じ、一部のバッチではワクチンの副反応や死亡率が高くなったと報告されています(Gutschi, 2022)。

さらに、16カ国の少なくとも26人の研究者/研究チームが、様々な顕微鏡分析法を用いて、コロナワクチンのバイアルと、広くワクチンを接種した人々の血液の両方に、現時点では満足な説明ができない未申告の微視的幾何構造およびチューブ状の構造が存在すると報告している。

さらに、さまざまな分光学的分析法によって、未申告の金属や予期せぬ金属の存在が検出されている(German Working Group, 2022; Hughes, 2022)。

通常の状況であれば、コロナワクチンに関連する品質、有効性、安全性の問題のほんの一部でも報告されれば、即座に撤回されるはずですが、そうはなっていません。

世界の医薬品規制当局は、意図的に問題に目をつぶっているように見える。
政府や主要メディアは、真実を明らかにすることや、これらの重要な問題について公開討論を行うことに関心を示さないようです。

その答えは、国家安全保障の観点から、米国国防総省が2020年初頭に脅威が認識された当初からコロナワクチンの資金調達、開発、試験を担当したことにあるようです。

初期のパニックでは、通常の慎重な品質、安全性、有効性の考慮が損なわれました。
医薬品規制当局は、これらのワクチンを承認し、支持することに黙認的な役割を演じ、そして今も演じ続けています。

私たちは、これが間違いであったことに気づきました。
現在、多くの人が、コロナワクチンは害をもたらしたようだという意見を持っています(Dopp and Seneff, 2022)。
真実を明らかにすることは、遅く困難なプロセスであり、それは今日まで続いている医師と科学者に対する激しく前例のない検閲によって悪化している。

COVIDワクチンについては、適切な製造方法、品質管理、基礎薬学的および毒物学的研究の欠如、適切な臨床安全性および有効性研究の欠如に関する多くの疑問が生じている。

医薬品規制当局は、これらの製品に関連して報告された前例のないレベルの重篤な薬物有害反応と死亡を認めたくないようである。
また、多くの国で、これらの製品の使用が疑われるあらゆる原因による過剰死亡が増加していることについても、深刻な懸念があります。

私たちの政府保健当局は、ワクチン自体に原因があるかもしれないと考えることを断固として拒否しています。

国民は、これらのコロナワクチンが完全に承認されていないにもかかわらず、無条件に「安全かつ有効」であると言われました。

なぜ、品質、安全性、有効性に関する通常の基準がこれらのワクチンの開発と試験に適用されなかったことを国民に知らせなかったのでしょうか?なぜ秘密にされたのでしょうか?

なぜオーストラリアを含む世界中の政府が、この安全でないワクチン技術にさらに多額の投資をすることを計画しているのでしょうか?
このような国家安全保障の取り決めは、将来のワクチンや他の医薬品にも適用されるのでしょうか?

人類と将来のすべての世代の運命は、文字通り重大な転換点にあります。しかし、世界のパワーブローカーや政治的意思決定者の中には、この状況の重大さに気づいている人はほとんどいないようです。

 

参考文献

  • Altman P、Rowe J、Hoy WE、Brady G、Lefringhausen A、Cosford R、Wauchope B. 国家安全保障上の義務は、Covid-19 ワクチンの安全性を危うくしましたか?

The Brownstone Instituteで記事全文をお読みください。

 

ーーーーーーーー 原文 ーーーーーーーーーー

 

The COVID-19 “Vaccines” Are Weapons Developed by the U.S. Military

 

Comments by Brian Shilhavy

Editor, Health Impact News

 

With more of the American public waking up to the fact that the COVID-19 shots are linked to the epidemic of “sudden deaths,” these rushed-to-market emergency use authorized (EUA) “vaccines” are gaining more scrutiny by many in the Alternative Media, and there is now ample evidence that the U.S. Department of Defense has been behind the funding and development of these shots from the beginning.

First referred to as the “War Against the Virus” by President Donald Trump in 2020, it is obvious now that this was a planned military operation all along, and the military operation that released federal funding to fast-track these weapons of mass destruction that are called “vaccines,” was also given a military name: Operation Warp Speed.

The U.S. Military program is a huge black hole that swallows $TRILLIONS each year, and we don’t even know where half of that money goes, because the Pentagon has failed all of its audits for the past 5 years, and in 2022 it could not account for over half of its assets. (Source.)

They don’t even pretend to be fixing this problem anytime soon, because they have publicly stated that they “hope” to be able to pass their first audit by 2027. (Source.)

After two years of funding military spending on COVID “Counter Measures” to fight the “unseen” enemy of “COVID,” much of that funding switched over to Ukraine at the beginning of 2022.

The Brownstone Institute has just published a nice summary of the evidence that none of the EUA shots would have been possible without the U.S. Military, and that most of this has been hidden from the public.

I appreciate that The Brownstone Institute offers the Creative Commons license to allow others to copy and republish their work, as does Health Impact News.

This allows for the greatest distribution of information that is vital to the public, even though other publishers routinely use our articles and graphics without properly attributing it, as is required by the Creative Commons license.

More and more of the content published by the Alternative Media is moving to Substack.com, where the author can put up a paywall to access it.

As I have previously written, many of the same capital venture companies that fund Substack.com also fund other social media companies, like Twitter. See:

Protecting Your Privacy Should be a High Priority in 2023 – Beware of Substack!

And while I do make contributions to the independent publishers who request donations if I use their material, I will not give my credit card and personal data to Substack.com. In 2020 the platform “accidentally” revealed thousands of emails of their subscribers. (Source.)

I don’t know where Brownstone’s funding comes from, but at least you can read their articles for free without them collecting any personal information about you. The founder, Jeffrey A. Tucker, is also a Senior Economics Columnist for Epoch Times. (Source.)

The Epoch Times does require a paywall for most of their articles, even though they appear to be well-funded by Chinese dissidents from the Falun Gong Christian sect, according to Wikipedia.

Did National Security Imperatives Compromise COVID-19 Vaccine Safety?

by Phillip M. Altman
The Brownstone Institute

In addition to Phillip M. Altman BPharm(Hons) MSc PhD, coauthors on this piece include James Rowe BPharm, MSc, PhD FRSN, Wendy Hoy AO FAA FRACP, Gerry Brady  MBBS, Astrid Lefringhausen, PhD, Robyn Cosford MBBS(Hons) FACNEM FASLM, and Bruce Wauchope MBBS – DTM&H, Dip OBS RACOG, FRACGP.

The US Department of Defense (US DoD) has had a dominant role in the response to the SARS-CoV-2 virus and in the development, and distribution of the Covid 19 vaccines, a fact hidden from the general public. In those processes many standard steps and procedures, otherwise required for pharmaceutical products, were omitted or circumvented.

Definition of these vaccines as “countermeasures” rather than therapeutic agents has permitted their expedited progression to emergency use authorisation and widespread rollouts. Many adverse consequences have been the outcome of this secret military response to a public health matter. Why are governments around the world, including Australia, planning to make further significant investments in this rushed vaccine technology driven by the US military?

Operation Warp Speed

With the US Food and Drug Administration’s Emergency Use Authorisation of the COVID-19 vaccines (FDA, 2020) and the Provisional Approval of the first COVID-19 vaccine in Australia (TGA, 2021), these agents were hailed as innovative life-saving responses by the pharmaceutical industry to a deadly global pandemic.

The development, testing and drug regulatory approval of these novel COVID-19 gene-based vaccines using messenger ribonucleic acid (mRNA) technology was said to have been done in less than one year, whereas development and approval of conventional vaccines normally takes about 10 years. (Seneff and Nigh, 2021). The public was told that this was assisted by financial support of vaccine companies by the US government under Operation Warp Speed.

The public was told that these COVID-19 gene-based vaccines were “safe and effective” (CDCa, 2022): that they would prevent infection and chances of serious illness and death from the virus, and would prevent transmission of the virus. We now know they do not prevent infection nor transmission and have not prevented a continuing high incidence of COVID-19. Furthermore they are associated with an unprecedented incidence of serious adverse events and deaths compared to any other drugs in the history of the pharmaceutical industry. (Turni and Lefringhausen 2022; Altman, 2022; CMN, 2022; Blaylock, 2022).

Based on the US CDC Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), there were 1,476,227 adverse event reports associated with these “vaccines” (CDCb, 2022).  through December 2, 2022, which include 32,621 reported deaths and 185,412 hospitalizations. Furthermore, a rise in unexplained deaths has been reported around the world coincident with their introduction. In Australia, up to August 2022 there were 18,671 excess deaths (17 percent) more than average, with most of these deaths not due to COVID-19 (ABS, 2022).  We are probably facing the worst health disaster in history.

How did the pharmaceutical industry, our governments and our drug regulators get it so wrong?  A plausible answer to this question has emerged within the last few weeks.

A National Security Operation

Contrary to popular belief that pharmaceutical companies drove the COVID vaccine development programs, the US FDA’s website (FDA, 2020) reveals that the United States Department of Defence (DoD) has been in full control of the Covid Vaccine development program since its beginning. The DoD has been responsible for development, manufacturing, clinical trials, quality assurance, distribution and administration, since that time (FDA, 2020; Rees and Latypova, 2022; KEI, 2022; Medical Defense Consortium, 2022; Rees, 2022). The major pharmaceutical companies have been involved as “Project Coordination Teams” effectively performing as subcontractors to the DoD. The Chief Operating Officer for the Warp Speed vaccine program is the US Department of Defence, and the Chief Science Advisor is the US Department of Health and Human Services (HHS).

The Nature of Gene-based Vaccines

The true nature of the COVID-19 ‘vaccines’ has been largely misrepresented by mainstream media, big pharmaceutical companies and governments and is poorly understood by the population at large.  Referring to these products as “vaccines” led most people to consider them as relatively safe and well-researched and readily accept their widespread use. However, they are not really vaccines – they are serious gene-based interventions which have never been deployed widely in any population, especially never to healthy individuals including children, infants and pregnant women.  In this sense they should be considered experimental.

COVID-19 ‘vaccines’ fall into a special class of therapeutic agents under the US FDA Office of Cellular, Tissue and Gene Therapies’ defined as “gene therapy products,” which involve “introducing a new or modified gene into the body to help treat a disease” (FDA, 2018). Heretofore, use of gene therapy products has been limited to the treatment of usually rare, serious and debilitating disease or genetic conditions. They have potential to cause permanent intergenerational genetic damage, cancer and interfere with reproductive capacity.

The FDA and other drug regulatory agencies have specific rules and guidelines to direct manufacturers in development and testing of such products, for both preclinical (FDA, 2013) and clinical (FDA, 2015) research.  However, the FDA did not evaluate these COVID-19 “vaccines” according to these gene therapy guidelines.

Instead, there was a concerted effort to avoid referring to them as gene therapy products, based, in part, on the argument that the genetic material in the COVID-19 vaccines was not intended to be incorporated into an individual’s DNA, nor to modify gene expression. There was no prior short-term safety information and no long-term data on which to predict future effects. No similar therapeutic products have been previously approved anywhere in the world.  Their widespread administration globally with no historical safety experience was an unprecedented risk in human health.

Accelerating Development

Messenger RNA platform technology has been researched by DARPA (Defense Advanced Projects Research Agency) since at least 2012 (McCullough, 2022).  In early 2020, in the panic to develop the COVID-19 vaccines, certain critical research and development procedures were omitted, bypassed, curtailed, or not done in a logical sequential manner, or to established laboratory or manufacturing standards. Although the spike protein is the active drug and is directly responsible for the immune response, its pharmacology and toxicology have not been studied in animals or in humans as would normally have been required.

Other notable deficiencies include lack of critical research on carcinogenicity, mutagenicity, genotoxicity and reproductive toxicology in appropriate animal species. In particular, the potential for reverse transcription of mRNA genetic material into an individual’s DNA was not investigated. Furthermore, scale-up manufacturing was premature and lacked adequate quality control to ensure that product made in large batches is the same as made in smaller batches.

Without such research, the potency, mRNA integrity, presence of contaminants and stability of the “vaccines” cannot be guaranteed. Such oversights are directly responsible for the failure to predict the serious adverse drug reactions and mortality which have now been reported in association with these vaccines

To mitigate risk, the plan in vaccine development was to use multiple technologies, multiple facilities and redundancy. Leverage of existing facilities would also take place. In the interest of expediency, the plan was to avoid using traditional pathways from early development to large-scale production.  Avoidance of quality standards and guidelines such as Good Manufacturing Practice and Good Laboratory Practice guidelines was necessary to speed development, and conventional New Drug Application (NDA) and Biologics License Application (BLA) approvals were bypassed.

Instead, the process moved rapidly using compressed timelines and overlapping stages of development towards Emergency Use Authorization (EUA). Scale-up and large volume manufacturing was planned in parallel with, instead of before, clinical trials which, again, may have contravened accepted codes of Good Manufacturing Practices. These approaches were probably a recipe for potential disaster. (Latypova, 2022; Watt and Latypova, 2022).

Key legislative elements enable the US government to authorise, fund, contract and control many DoD research programs, as follows:

  • the Emergency Use Authorisation regulations (1997) allow, in cases of emergency, a new drug to be made available with less supportive safety and efficacy data than normally required for full approval.
  • the Other Transaction Authority regulations (2015) permit contractual transactions that are not required to comply with Federal laws and regulations, and
  • the Public Readiness and Emergency Preparedness Act (PREP Act 2020) establishes limited liability for the companies involved in the contract arrangements with the DoD.

Two US DoD agencies, the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) and the Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA), possess considerable resources for research, development and approval for various products. They also contract with a large number of companies for such functions.

The products of these programs, including the COVID-19 vaccines, are sometimes classified as “countermeasures,” “prototypes,” or “demonstrations” rather than pharmaceutical products. Those labels permit a product to avoid lengthy conventional regulatory, commercial development and testing pathways normally required for pharmaceutical products (ICH, 2022) and to proceed to Emergency Use Authorization.

The Rush to Large-Scale Manufacture

The rush to make available the Covid vaccines has reportedly led to batch-to-batch variability, with some batches associated with a high incidence of adverse vaccine reactions and mortality (Gutschi, 2022). In addition, at least 26 researchers/research teams in 16 countries, using various microscopic methods of analysis, have reported the presence of undeclared microscopic geometric and tube-like structures in both the Covid vaccine vials, and in the blood of people in widely vaccinated populations, for which there is no satisfactory explanation at this time. Furthermore, various spectroscopic methods of analysis have detected the presence of undeclared and unexpected metals (German Working Group, 2022; Hughes, 2022).

Under normal circumstances, even a tiny fraction of the reported quality, efficacy or safety problems associated with the Covid vaccines would have led to their immediate withdrawal, but this has not happened. Pharmaceutical regulators globally seem to be wilfully blind to the problems. Governments and the mainstream media appear to show no interest in uncovering the truth or conducting a public debate on these critical matters. Why?

The answer appears to be that, in the interest of national security, the US DoD took charge of the Covid vaccine funding, development and testing from the very start of the perceived threat in early 2020. In the early panic, normal prudent quality, safety and efficacy considerations were compromised. Drug regulators played, and continue to play, an acquiescent role in approving and endorsing these vaccines. We now see this was a mistake. Many are now of the opinion that the Covid vaccines appear to have done more harm than good (Dopp and Seneff, 2022). Uncovering the truth has been a slow and arduous process, which has been exacerbated by the intense and unprecedented censorship of doctors and scientists, which continues to this day.

Conclusion

Many questions have arisen about the COVID vaccines concerning the lack of adequate manufacturing practices, quality control, basic pharmacological and toxicological studies and the lack of appropriate clinical safety and efficacy studies. Drug regulatory authorities seem reluctant to acknowledge the unprecedented level of reported serious adverse drug reactions and deaths associated with these products. There is also serious concern regarding the increases in excess deaths from all causes in many countries suspiciously with their use. Our health authorities steadfastly refuse to consider that the vaccines themselves may be to blame.

The public was told these COVID vaccines were “safe and effective” without qualification even though they were not fully approved. Why was the public not advised that the normal standards of quality, safety and efficacy were not applied to the development and testing of these vaccines? Why was this kept secret? Why are governments around the world, including Australia, planning to make further significant investments in this unsafe vaccine technology? Will these national security arrangements still be in place for future vaccines and other pharmaceutical products?

The fate of humanity and all future generations is literally at a critical tipping point and few global power brokers and political decision-makers appear to realise the gravity of the situation.

~~~~~~~~~~~~~~