Amazonでは、別の人にログインしてもらうため、パーミッションの付与ができます。


例えば在庫管理にはログインしてもOKだけど


レポートはみてもらいたくない・・・とか


項目によって、どこまでログインできるか制限・許可できるんです。


そのパーミッションを与えるときのメールですが


タイトルは


[Invitation to become a Seller Central user for +++ SHOP]


という感じできて


外注さんの中には


permission 何とか・・・


が来るのではないかと待ちに待って待って


来ない来ない・・といっている方がいました。


メールはこんな内容です。


ログインできるスタッフとして登録する必要がある、という感じですね。


本文にはURLのリンクがあって


そこに飛ぶと、順々に登録できるようになっています。


I would like to invite you to become a Seller Central user for ** Shop.
Seller Central is the Web site management system we use to manage our Web content.
Once you've logged into the system, you'll be able to make changes to our content via the easy-to-use Seller Central user interface.

To start using Seller Central, complete the following steps:

1. Go to the following url:
URL

2. Create a new user account with your work email and a password, or use an existing Amazon.com customer account with that email address.

3. When you successfully register with Seller Central, you'll see a special confirmation code.

4. Tell me your confirmation code.

5. Once your confirmation code has been verified, you can start using Seller Central at URL


ちなみにebayは最近同時ログインは大丈夫な風潮ですが


一応ebay側に問い合わせてみてくださいね!!!