こんにちは!
今回は、メリダとおそろしの森のTouch the sky を和訳していこうと思います!!







Touch the sky
(空に触れたら)

When cold wind is calling 
冷たい風が私を呼ぶの
and the sky is clear and bright
空だって澄み切って輝いて見えるわ
Misy mountains sing and beckn, lend me out into the light 
霧のかかる山々は歌い、光の中に私を誘い出すの

※ beckn 手招きする

I will ride, I will fly, chace the wind and touch the sky
風に乗って飛ぶの。風を追って空に触れるのよ
I will ride, I will fly, chace the wind and touch the sky
風に乗って飛んで、風を追って空に触れるの


Where dark woods hide seacrets and mountains are fierce and bold
暗い森は秘密を隠しているし、山々は雄々しいのよ
Deep waters hold reflections of times lost long ago
水の底から遠い昔の時を、今だって映している

※ fierce 激しい
※ bold 大胆な
※ reflection 反射する

I will hear their every story, take hold of my own dream
私は全部のお話を聞いて、夢を掴みたいの
Be as strang as the seas are stormy, and proud as eagle's scream
海の嵐みたいに強くなって、鷹の雄叫びのように誇りを持つのよ

I will ride, I will fly, chace the wind and touch the sky
風に乗って空を飛ぶの、それから風を追って空に触れるの
I will ride, I will fly, chace the wind and touch the sky
私は風に乗って空を飛ぶのよ。風を追いかけて空に触れるの


民族音楽のようなサウンドに、この力強い歌詞が素敵ですよね。
みなさんもぜひ、歌ってみてくださいね爆笑


最後に

Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it.
運命は自分の中にある。必要なのは、それと向き合う勇気。

※ within 以内

これは、メリダとおそろしの森の中の言葉です。
“Brave” 実は、メリダとおそろしの森の英語版タイトルだったりもしますラブラブ