最近、ムシムシしていることも手伝って、無性に食べたくなり、

アジアンなパッタイ風のお料理を作りました。

 

今回は家にある材料、糖質カットされた麺(糖質0、カロリー13😳)を使ってアレンジ。

麺の主原料がこんにゃくとおからなので、なかなかタレが絡みにくく、少し濃いめの味付けで長めに炒めました。

意外⁉️家族に大好評だったのでまた改めて作りたいです😊


材料にはモヤシ、ニラ、お野菜のほか、厚揚げやキノコ、桜エビなども入れました。 

 

こんにゃく、おからの食物繊維が整腸作用に。

エビやおから、厚揚げなどのタンパク質とモヤシのビタミンCとで美肌・免疫力UP効果が期待できます。

 

今回、併せてパクチー、チキンの卵スープを作りました。

香草パクチー🌿のスーッと爽やかな後味がこのじめじめした暑い季節にぴったりですね😉✨

 

 

Because of the hot weather,I made Thai food, rice noodle dish with Zero  Carbs noodle.

The main ingredients of the noodles are konjac and okara, but  it's difficult to coat the noodles with the soup,  so I stir-fried it for a long time with a bit strong flavour.

It was so surprising ⁉️ My family said,  delicious!
I also used bean sprouts, chinese chives, fried tofu, mushrooms, and sakura shrimp.
Konjac and okara's fiber keep the gut healthy.
Proteins from shrimp, okara, fried tofu, and vitamin C from bean sprouts is good for beautiful skin and  immune system.
This time, I also made coriander and chicken egg soup.
Coriander refreshes me on these hot days.

 

 

#パッタイ#ビーフン#タイ料理#アレンジ料理#糖質ゼロ#美味しく痩せる#我慢しないダイエット

#padthai#ricenoodles#thaifood#zerocarb#healthyfood#diet

 

 

 

 

✻モデル(フードスペシャリスト)✻ 小林恵里子

@erikokobayashi

photo⇨@erikokobayashi_

https://ameblo.jp/eriko-k/

cookpad ID:434454(healthyeri)