失恋ソングの定番Maroon 5の「Don't wanna know」の和訳です。一言で言えば激しい嫉妬に苦しむ元彼の心の中という感じでしょうか。もし和訳に間違いあればコメントお願い致します。




チューDon't wanna know

                   /Maroon 5チュー

{4DBCF645-28CA-486A-B34B-1E697204E839}


I don't wanna know, know, know, know

知りたくないね

Who's taking you home, home, home, home

今誰が君を家に送っているのかなんて

I'm loving you so, so, so, so

僕は今でも君を愛し続けているんだよ

The way I used to love you, no

今の彼も僕と同じように君のことを愛してるんだろうね、いや違う

I don't wanna know, know, know, know

知りたくないね

Who's taking you home, home, home, home

今誰が君を家に送っているのかなんて

I'm loving you so, so, so, so

僕は今でも君のこと愛し続けてるんだよ

The way I used to love you, oh

今の彼も僕と同じように君のことを愛してるんだろうね

I don't wanna know

知りたくないね

Wasted (wasted)

無駄にしてしまったよ

And the more I drink the more I think about you

飲めば飲むほど君を思ってしまう

Oh no, no, I can't take it

あぁ、もう、耐えられないよ!

Baby every place I go reminds me of you

ねぇ、どこに行っても君のことを思い出してしまうんだ

Do you think of me? 

僕のことどう思ってる?

Of what we used to be?

かつての僕達のことも。

Is it better now that I'm not around?

僕はいない方が良かった?

My friends are actin' strange 

友達はなんだか気まずくて

They don't bring up your name

君の名前を出そうとしないんだ

Are you happy now?

それで今幸せ?

Are you happy now?

それで今楽しい?


オレンジ部分繰り返し


I don't wanna know

知りたくないね

And I every time I go out, yeah

出かける度にいつも

I hear it from this one, I hear it from that one

あちこちで君のことを聞くよ

Glad you got someone new

新しい恋人が出来たんだってね

Yeah, I see but I don't believe it

あぁ分かってるさ、だけど信じられないね

Even in my head you're still in my bed

だって僕の中では君はまだ僕のものなんだから

Maybe I'm just a fool

多分僕ってバカなんだろうな

Do you think of me? 

ねぇ、僕のことどう思う?

Of what we used to be?

かつての僕達のことも

Is it better now that I'm not around?

僕はいない方がいいのかな?

My friends are actin' strange

僕の友達はなんだか気まずくて

They don't bring up your name

君の名前を出そうとしないんだ

Are you happy now?

それで今幸せ?

Are you happy now?

それで今楽しい?


オレンジ部分繰り返し


I don't wanna know

知りたくないね

No more "please stop"

もうやめてはうんざりだ

No more hashtag boo'd up screenshots

#付き合ってます」もやめてくれ

No more tryin' make me jealous on your birthday

君の誕生日で僕を嫉妬させるのももうやめてくれ

You know just how I made you better on your birthday, oh

知ってるだろ?僕が君の誕生日にどれだけしてあげたか

Do he do you like this, do he woo you like this?

彼は俺みたく君を喜ばせられてるか?

Do he lay it down for you, touch your poona like this?

俺みたくアソコを触ってるのか?

Matter fact, never mind, we'll let the past be

実を言うと、全然気にしてないんだ、過去の話は

Maybe his right now, but your body's still me, woah

多分今まさに(君の隣には)彼がいるんだろう、だけど君の体は僕のものさ


オレンジ部分繰り返し


オレンジ部分繰り返し


used to do・・・昔はよく~したものだ

the more~ the more-・・・

~すればするほどーしてしまう

bring up A・・・A(の話題、名前など)を持ち出す

Matter fact ・・・実を言うと


take・・・~に耐える(=endure,bear)

boo・・・彼氏彼女、カップル

poona・・・アソコ、女性器のスラング