キョロキョロPayphone/Maroon 5キョロキョロ

{D4479A0E-6F8F-4F38-87E8-DE9DEFFEDADF}

I'm at a payphone trying to call home

(君の)家に電話しようとして今僕は公衆電話の中にいる

All of my change I spent on you

(僕の)小銭は全て君に使い切ってしまった

Where have the times gone

今までの時間はどこにいったんだろう

Baby it's all wrong, where are the plans we made for two?

なぁ、全部間違ってるよ、2人のために立てた計画はどこにいくんだい?


Yeah, I, I know it's hard to remember

The people we used to be

あぁ、分かってる、僕達がどんな2人だったか思い出すのは難しいよね

It's even harder to picture

That you're not here next to me

もっと難しいのは君が僕の隣にいない事を(心の中で)思い出すこと

You say it's too late to make it

やり直すには遅すぎるって君は言うけど

But is it too late to try?

やり直すにはもう遅すぎるのかい?

And in our time that you wasted

君は2人の時間を無駄にして

All of our bridges burned down

僕達の間にはもう何も無いんだよね

I've wasted my nights

数ある夜を無駄にしてしまったよ

You turned out the lights

君は電気を消し

Now I'm paralyzed

今僕はベロベロだ


Still stuck in that time when we called it love

僕はまだ2人の間に愛があった頃から抜け出せずにいる

But even the sun sets in paradise

どんな幸せな時間もいつかは終わるんだよね

(楽園でも太陽は沈むものなんだ)

I'm at a payphone trying to call home

(君の)家に電話しようとして今僕は公衆電話の中にいる

All of my change I spent on you

(僕の)小銭は全て君に使い切ってしまった

Where have the times gone

今までの時間はどこにいったんだろう

Baby it's all wrong, where are the plans we made for two?

なぁ、全部間違ってるよ、2人のために立てた計画はどこにいくんだい?


If happy ever after did exist

もし2人(僕と君)がずっと幸せに暮らせるなら

I would still be holding you like this

僕は今まで通り君を抱きしめる

All those fairytales are full of shit

御伽草子なんてばかばかしい

One more fucking love song I'll be sick

もう一度あんかクソみたいなLoveSongを聞いたら俺は病気になりそうだ

You turned your back on tomorrow

君は明日に背を向けた(=運命から逃げ出した)んだ

Cause you forgot yesterday

だって君は昨日を忘れてしまったんだもん

I gave you my love to borrow

僕は君に愛を貸していたのに(=僕は君のことをこんなにも愛してたのに)

But just gave it away

もう無料であげる(お返しはいらないよ)(=もういいや)

You can't expect me to be fine

君は僕に元気になってほしいなんて思ってないんだろうね

I don't expect you to care

別に思ってほしくもないさ

I know I've said it before

前にも言ったけも

But all of our bridges burned down

もう僕と君の間には何も無いんだ

I've wasted my nights

数ある夜を無駄にしてしまったよ

You turned out the lights

君は電気を消し

Now I'm paralyzed

今僕はベロベロだ

Still stuck in that time when we called it love

僕はまだ2人の間に愛があった頃から抜け出せずにいる

But even the sun sets in paradise

どんな幸せな時間もいつかは終わるんだよね

(楽園でも太陽は沈むものなんだ)


I'm at a payphone trying to call home

(君の)家に電話しようとして今僕は公衆電話の中にいる

All of my change I spent on you

(僕の)小銭は全て君に使い切ってしまった

Where have the times gone

今までの時間はどこにいったんだろう

Baby it's all wrong, where are the plans we made for two?

なぁ、全部間違ってるよ、2人のために立てた計画はどこにいくんだい?


Man work that shit

くっそ!

I'll be out spending all this money while you sitting round

君がダラダラしてる間に僕は小銭を無駄にし続けてる

Wondering why it wasn't you who came up from nothing

君は何もないところからは何も起きないと思ってるみたいだけど

Made it from the bottom

僕はどん底からのし上がってきた

Now when you see me I'm stunning

今君が(僕が)茫然としてるのを見て、

And all of my cars start with the push up a button

俺の車はスイッチ1つで動き出すんだ

Telling me the chances I blew up or whatever you call it

僕がかつて台無しにしてしまったチャンスをもう一度くれないか?

Switched the number to my phone

僕の携帯の番号にもう一度目を向けてよ

So you never could call it

って言っても掛けてはくれないか

Don't need my name on my show

もう僕の名前なんて見たくもないよね

You can tell it I'm ballin'

(君は、僕のことを)欲張りって言うんだろうね

Swish, what a shame could have got picked

(僕は)何て女々しいんだ、

Had a really good game but you missed your last shot

良い試合だったのに何で逃したの?

So you talk about who you see at the top

今まで出会った中で1番の人は誰?

Or what you could've saw

もう出会ってるよね(後にも先にも僕以外いない)

But sad to say it's over for

でももう終わりだって言ってしまうのは悲しい

Phantom pulled up valet open doors

オペラ座の怪人が従者を自由にした時みたいに

Wiz like go away, got what you was looking for

俺もそうやっていなくなるよ、君が何を探してたか分かったから

Now ask me who they want

彼らが君に何を求めてるか僕に聞いてみな

So you can go and take that little piece of shit with you

多分うまくいかないだろうね


※サビ繰り返し(1回)



too~to---・・・

~過ぎて---できない、---するには~過ぎる

stick in・・・(光景などが)心から離れずにいつまでも残ること

if Vp・・・{仮定法過去}実現しそうにない未来について、もし~だったら

be full of shit・・・ばかばかしい

turn A on~・・・Aを~にむける

give A away・・・Aを無料で渡す
sit round・・・ダラダラして過ごす
blow up・・・~を台無しにする
switch to・・・視線を~に向ける
change・・・小銭
paradise・・・楽園
fairlytalen・・・おとぎ話