今全米で絶大な人気を誇るBruno Marsのデビュー曲「Just the way You are」を和訳しました。とてもじゃないけど日本人には言えなそうな甘い歌詞が特徴的ですね。使われている単語もあまり難しくないのでとても覚えやすい文章になっています。和訳に誤りがあればコメントお願い致します。


ニコニコJust the way you are/

                 Bruno Marsニコニコ

{7110A25D-014E-484C-B302-B483A9619F6B}


Oh, her eyes, her eyes make the stars look like they're not shining

彼女の瞳の前では星さえもくすんで見える

Her hair, her hair falls perfectly without her trying
She's so beautiful
彼女の髪の毛は何もしなくたって完璧に整ってる

And I tell her everyday.
そうやって毎日彼女に伝えてるんだ

Yeah, I know, I know when I compliment her, she won't believe me
僕は知ってるさ、僕がいくら君の事を褒めたって君は全然信じてくれないってことを

And it's so, it's so sad to think that she doesn't see what I see
僕が見てる世界を君にも見せてあげられないのは本当に辛いことだ

But every time she ask me do I look okay?

だけど彼女はいつも僕に聞くんだ、「私綺麗?」ってね
I say
だから僕はこう答えるよ


When I see your face

僕が君の顔を見た時
There's not a thing that I would change

変えてほしい所なんてどこもない(って思った)
'Cause you're amazing
だって君は美しいんだもん

Just the way you are
ありのままでね


And when you smile

君が笑うと
The whole world stops and stares for a while

世界中が立ち止まって暫く君に釘付けになってしまう
'Cause girl
, you're amazing

だってその少女(つまり君)が美しいから
Just the way you are
ありのままでも


Her lips, her lips, I could kiss them all day if she'd let me
もし許してくれるなら僕は1日中彼女にキスしてたい

Her laugh her laugh, she hates but I think it's so sexy
彼女は自分の笑顔が気に入らないみたいだけど、僕はとってもセクシーだと思うよ

She's so beautiful

彼女はなんて美しいんだ!
And I tell her everyday
そうやって毎日伝えてるんだ


Oh, you know, you know, you know I'd never ask you to change

知ってるだろう?僕が君に変えてほしいと求めた事なんて一度もないってことを

If perfect's what you're searching for, then just stay the same

もし君が完璧を求めてるならそれは今の君だよ
So don't even bother asking if you look okay
You know I'll say
だからもう「私綺麗?」なんて聞かなくていいんだよ?だって君は僕がいつだってこう答えるって知ってるじゃないか

When I see your face

僕が君の顔を見た時
There's not a thing that I would change

変えてほしい所なんてどこにもない(って思った)
'Cause you're amazing
だって君は美しいんだもん

Just the way you are

ありのままでさ

And when you smile

君が笑うと
The whole world stops and stares for a while
世界中が立ち止まって暫く君に釘付けになってしまう

'Cause girl, you're amazing

だってその少女(つまり君)は美しいんだもん
Just the way you are
ありのままで


The way you are
The way you are
ありのままで×2

Girl, you're amazing
君は美しい

Just the way you are
ありのままで


When I see your face

僕が君の顔を見た時
There's not a thing that I would change

変えてほしい所なんてどこにもない(って思った)
'Cause you're amazing

だって君は美しいんだもん
Just the way you are

ありのままで

And when you smile

君が笑うと
The whole world stops and stares for a while

世界中が立ち止まって暫く君に釘付けになってしまう
'Cause girl
, you're amazing

だってその少女(つまり君)が美しすぎるから
Just the way you are.

ありのままで
Yeah


Just the way you are・・・ありのまま(の君)


There's not a thing that A・・・

Aな所なんてどこにもない


for a while・・・暫く


what・・・関係代名詞のwhat


compliment・・・褒める

lip・・・唇