Hi there. I change mind. I thought live in Canada. I wanted to get a pr. But It is very hard for me. becoaus I didn’t university. PR has point system. For example I am over 30 years old. I didn’t do to university. My point is 30point. I am 24 years old and I already graduation Japanese university. My point is 300. Something like that. So it is so hard. If I want to get pr. I need to work for 10 year. i think if I want to live in abroad. I should establish own my company. that is why I decide to go to Australia. I can stay Australia for 3 years. if I have 3years. I can some challenge. Also if I continue to stay in Toronto. I have to work in Japanese restaurant. Because of it has work visa. I want to study English. And Australia has holiday a lot than Toronto. I can life of freely.

 

「トロントを去る」

 こんにちは。私は気が変わりました。カナダに住みたいと思っていました。永住権(PR)を取得したいと考えていました。しかし、それは私にはとても難しいことです。なぜなら、私は大学に行っていないからです。PRにはポイントシステムがあります。例えば、私は30歳以上です。大学に行っていないので、私のポイントは30ポイントです。私は24歳で、日本の大学を卒業しています。私のポイントは300です。このような感じです。だから、とても難しいです。もしPRを取得したいなら、10年間働かなければなりません。もし海外に住みたいなら、自分の会社を設立するべきだと思います。それが理由で、私はオーストラリアに行くことに決めました。オーストラリアには3年間滞在できます。3年あれば、いろいろな挑戦ができます。また、トロントに滞在し続けるなら、日本のレストランで働かなければなりません。それは就労ビザがあるからです。私は英語を勉強したいです。そして、オーストラリアにはトロントよりも休日が多いです。もっと自由な生活ができます。