620994df7a5d322fce41512218aefedd_b8323b511cbe63a

 

新もっと伝わる 即レス英会話 9月度


キーフレーズ[比較級 ③]

It was the best concert ever!:今までで最高のコンサートでした。


📝 冒頭の会話より

A : I'm back! I went to see Arisaka 6 at a live concert!

B : Arisaka 6. Oh, they're so kawaii.

C : So, how was it?

A : It was the best concert ever!


 

ドラマの会話:ディオンとザックがくつろいでいるとことへ、翔が帰ってきました。

 

Sho : I'm back!

➡ : ただいま!

 

Dion : Oh, You're in a good mood! Did you have a dance lesson today?

➡ : お、ご機嫌だな!今日はダンスのレッスンだったっけ?

 

Zach : No, Dion. You went to a concert today, didn't you, Sho?  

➡ : 違うよ、ディオン。今日はコンサートに行ったんだよね、翔?

 

Sho : Yeah! I went to see Arisaka 6 at a live concert!

➡ : そうだよ!有坂6 のライブを観に行ってきたんだよ!

 

Dion : Arisaka 6. Oh, they're so kawaii.

➡ : 有坂6か。彼女たちすごく可愛いよな。

 

Zach : So, how was it?

➡ : で、どうだったの?

 

Sho : It was the best concert ever! The whole audience was dancing!

➡ : 今までで最高のコンサートだったよ!観客がみんな踊ってたよ!

 

Dion : Sounds fun!

➡ : 楽しそうだな!

 

Sho : Yeah, they're dance moves are really cute!

➡ : そうなんだ、ダンスが本当に可愛いんだよね!

 

Everyone : YES!

➡ : そう!

 

DIon : I know that song!

➡ : その曲知ってるぞ!

 

Zach : Me too!

➡ : 僕も!

 

 

 

 

 

 

 

🔻🔻 即レス英会話 キーフレーズ解説 🔻🔻

It was the best concert ever.:今までで最高のコンサートでした。

the best concert で「最高のコンサート」という文に、everは「今までにない/かつてない」という意味を後ろから装飾したフレーズです。《形容詞・副詞の最上級+名詞+ever》の型で「今までで最高の 〜 でした」となります。

最上級の表現を置き換えて

逆に「最低の/最悪の」という場合は、the worst を使って  It was the worst the game ever. 「今までで最低のゲームだった。」と言えますし、 the best の箇所を置き換えて It was most beautiful sunset ever! 「今までで一番美しい夕焼けでした。」と言うこともできます。

最上級の表現を置き換えて

concert の個所を別の単語にして、言い表すこともできます。It was the best dance ever.「今までで最高のダンスだった」

さらに便利な言い回し

また、《 The best+名詞+ever +過去分詞 》の型で「今まででの~で最高の 〜 でした」と言うことも出来ます。It was the best meal I've ever had.「今まで食べた中で最高の料理だった」

 

✅ 即レス英会話 色々な言い回し

It was the best dance ever.:今までで最高のダンスでした。

It was the best kiss ever.:今までで最高のキスでした。

It was the worst the game ever. :今までで最低のゲームだった。

It was most beautiful sunset ever! :今までで一番美しい夕焼けでした。

It was the best meal I've ever had.:今まで食べた中で一番美味しかった。

 

 

✅ 即レス英会話 フレーズを使ってみよう

A : Thank you. Thank you all so much.

B : It was the best concert ever!

A : I would that's too kind of you. All right ,then. OK? Here's another song.

 

A : WOW! That was an excellent film!

B : It was the best film ever.

A : Rally? Thank you!

B : That's the star of the film Adams Alisa! She was here to see a her own film.

 

A : I can't believe it! How could we lose 30 to 1!?

B : It was the worst the game ever.

C : Well, You and you. Next time you make sure to have a full team. You were only at 2 players today!

 


🔊 発音ジム 🎵

It was the best concert ever.:[It was]と「イトゥ ワズ 」のように繋げて発音しますが「t= ト」はほとんど発音しません。