いつ聞いても、あっという間に終わってしまうような、心から没頭させられてしまう名曲です。

 

ただ下のPVを見ていつも思うのは、ドラマ仕立てのほうがよかったんじゃないかなあということ(メンバーをじっくり見たい人にとってはいいのかもしれませんが・・・)。

 

英語の歌詞のみを引用した後に【英語+日本語】を掲載しています。

 

 

Don’t pretend you’re sorry

I know you’re not

You know you’ve got the power

To make me weak inside

 

And girl you leave me breathless

But it’s okay

’Cuz you are my survival

Now hear me say

 

I can’t imagine life without your love

And even forever don’t seem like long enough

 

Every time I breathe I take you in

And my heart beats again

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

Every time I try to rise above

I’m swept away by love

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

Maybe I’m a drifter

Maybe not

’Cuz I have known the safety

Of floating freely in your arms

 

I don’t need another life line

It’s not for me

’Cuz only you can save me

Oh, can’t you see

 

I can’t imagine life without your love

And even forever don’t seem like long enough

 

Every time I breathe I take you in

And my heart beats again

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

Every time I try to rise above

I’m swept away by love

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

Go on and pull me under

Cover me with dreams

Love me mouth to mouth now

You know I can’t resist

’Cuz you’re the air that I breathe

 

Every time I breathe I take you in

And my heart beats again

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

Every time I try to rise above

I’m swept away by love

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

You’ve got me drowning

Keep drowning in your love

Baby I can’t help it

Can’t help it

 

’Cuz every time I breathe I take you in

Then my heart beats again

Baby I can’t help it

Keep me drowning in your love

 

And every time I try to rise above

I’m swept away by love

Baby I can’t help it

Keep me drowning in your love

 

Drowning Drowning
2,602円
Amazon

 

【英語+日本語】

 

Don’t pretend you’re sorry

I know you’re not

You know you’ve got the power

To make me weak inside

 

気の毒がるふりをしないでよ

そんなふうに思ってないのはわかってる

君は自分に力があるのを知ってるだろ

僕の心を弱くしてしまう力が

 

And girl you leave me breathless

But it’s okay

’Cuz you are my survival

Now hear me say

 

ねえ 君を見ると息が苦しくなるよ

でもいいんだ

君がいるから僕は生きていられるのだから

さあ 聞いてくれ

 

I can’t imagine life without your love

And even forever don’t seem like long enough

 

想像できない 君に愛されない人生なんて

永遠でさえも足りないような気がするんだ

 

Every time I breathe I take you in

And my heart beats again

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

呼吸をするたび君が僕の中に入ってくる

僕の心臓がまた動き出す

ねえ どうしようもないんだ

君の愛が深すぎて 僕は溺れ続けているんだ

 

Every time I try to rise above

I’m swept away by love

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

上へ行こうとするたび

君の愛に押し流されてしまう

ねえ どうしようもないんだ

君の愛の中で 僕は溺れっぱなしなんだ

 

Maybe I’m a drifter

Maybe not

’Cuz I have known the safety

Of floating freely in your arms

 

もしかしたら僕は漂流者なのかな

もしかしたら違うかも

だって僕は安全地帯を知っているから

君の腕の中で自由に浮かんでいられる

 

I don’t need another life line

It’s not for me

’Cuz only you can save me

Oh, can’t you see

 

それ以外の救命手段はいらない

それは僕のためのものじゃない

だって僕を助けてくれるのは君だけだから

なあ わからないってことないだろ

 

I can’t imagine life without your love

And even forever don’t seem like long enough

 

想像できない 君に愛されない人生なんて

永遠でさえも足りないような気がするんだ

 

Every time I breathe I take you in

And my heart beats again

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

呼吸をするたび君が僕の中に入ってくる

僕の心臓がまた動き出す

ねえ どうしようもないんだ

君の愛が深すぎて 僕は溺れ続けているんだ

 

Every time I try to rise above

I’m swept away by love

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

上へ行こうとするたび

君の愛に押し流されてしまう

ねえ どうしようもないんだ

君の愛の中で 僕は溺れっぱなしなんだ

 

Go on and pull me under

Cover me with dreams

Love me mouth to mouth now

You know I can’t resist

’Cuz you’re the air that I breathe

 

さあもっと僕を引きずりこんでくれ

僕を夢で包み込んでくれ

愛をこめて人工呼吸をしてくれ さあ

僕が抵抗できないのは知ってるだろう

君は 僕の吸い込む空気そのものなんだから

 

Every time I breathe I take you in

And my heart beats again

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

呼吸をするたび君が僕の中に入ってくる

僕の心臓がまた動き出す

ねえ どうしようもないんだ

君の愛が深すぎて 僕は溺れ続けているんだ

 

Every time I try to rise above

I’m swept away by love

Baby I can’t help it

You keep me drowning in your love

 

上へ行こうとするたび

君の愛に押し流されてしまう

ねえ どうしようもないんだ

君の愛の中で 僕は溺れっぱなしなんだ

 

You’ve got me drowning

Keep drowning in your love

Baby I can’t help it

Can’t help it

 

君が僕を溺れさせたんだよ

君の愛の中で 溺れていさせてくれ

ねえ しかたないんだよ

どうしようもないんだ

 

’Cuz every time I breathe I take you in

Then my heart beats again

Baby I can’t help it

Keep me drowning in your love

 

だって呼吸をするたび君が僕の中に入ってくるんだから

それで僕の心臓は再び動き出す

ねえ どうしようもないんだ

君の愛の中で僕を溺れていさせてくれ

 

And every time I try to rise above

I’m swept away by love

Baby I can’t help it

Keep me drowning in your love

 

上へ行こうとするたび

愛に押し流されてしまう

ねえ 僕にはどうしようもないんだ

君の愛の中で溺れていさせてくれ

 

Drowning Drowning
2,602円
Amazon