2022年2月7日
夜中に電話が鳴った。
真夜中に、鳴ってはいけない番号で電話が鳴った。
とても気分が悪い。
父の主治医は「検査のために新しい病院に行ってほしい。
来院してください。
なんでこんな夜中に?
状況の奇妙さは、私にすべてを理解させました。
真夜中に私の家族は彼の医者と話しました。
父の新しい主治医は、この病院の規則は、患者とその家族が互いに面会することを許可しないことだと教えてくれました。 ただし、例外を設けて、一度だけ許可します。
そしてその例外の次は・・・・・・。
私の父は92歳です。
93歳の誕生日は祝いません。
今日の深夜、半年ぶりに父に会いました。
久しぶりに少し話をしました。
私と私の家族は、彼と話す機会があと 1 回しかありません。


2022年2月7日 ·

The phone rang in the middle of the night.
The phone rang in the middle of the night, on a number that shouldn't have rung.
I had a very bad feeling.
My father's doctor said, "We want him to go to a new hospital for tests.
Please come to the hospital.
Why at this time of the night?
The strangeness of the situation made me understand everything.
In the middle of the night my family talked to his doctor.
My father's new doctor told us that the rules of this hospital are that patients and their families are not allowed to visit each other. But we will make an exception and allow it only once.
And the next of those exceptions is ・・・・・・.
My father is 92 years old.
We do not celebrate the birth of 93 years old.
I saw my father for the first time in six months today at midnight.
We had a little conversation after a long time.
I and my family will have only one more chance to talk to him.