出産の入院に持っていってよかったもの2位〜5位☆My recommendations! | あるOLの不妊治療〜妊娠〜育児の日記 Diary of work & fertility treatments & pregnancy & baby care

あるOLの不妊治療〜妊娠〜育児の日記 Diary of work & fertility treatments & pregnancy & baby care

不妊治療を2年半続けてきた結果、幸運にも妊娠に繋げることが出来まいた。不妊治療や妊娠の経験、仕事との両立について共有できればと思います。
I believe we can balance fertility treatments/pregnancy with our career. Hoping to share my tips and experiences.

こんにちは。双子育児中のAmyです。

 

今日は入院の際に持って行ってよかったものを第2位から第5位ものを紹介したいと思います。

 

 

これから入院される方の参考になれば嬉しいです!

 

2位 お菓子

    入院食だけでは空腹になると思い、持って行きました。

    特に、深夜の授乳時にお腹空いた時にどうしようと不安でした。

    なので、1週間分のお菓子を多いかなと思うくらいの量を持って行きました。結局、入院中に全て食べきりました☆

    

3位 乳頭保護

    病院から受け取った持ち物リストに入っていなかったので、念のためという気持ちで持って行きました。

    出産後すぐに母乳開始すると乳首がすぐにヒリヒリし始めました。乳頭保護剤を塗ると少し楽になりました。

 

4位 ペットボトルのストローキャップ

    入院された方が口を揃えていう、ペットボトルのストローキャップ。

    正直、これは微妙でした。

    -ペットボトルによっての口のサイズが合わないものがあった

    -キャップを洗ったりストローを変えるのが面倒

    -ストローでも身体を持ち上げないと飲めなくて結局は直接飲むのと変わらない

 

   帝王切開日〜歩けるようになるまでの2日程度だけ使いました。

    その後は、ペットボトルから直接飲んでいました。

 

 

5位 本

    暇な時間が多いのではと思い、持ち込みました。

    入院当日、帝王切開の待ち時間には読めましたが、他の時間は授乳と睡眠不足で読めませんでした。。

    

Hello. I'm Amy and parenting twins.

 

Today I'd like to share with you from the second to the fifth most important thing I brought with me when I was in the hospital.

 

 

I hope this helps those of you who are about to deliver babies at the hospital!

 

No. 2 Snacks

    I brought my hospital some snacks with me because I knew I would be hungry.

    I was especially worried about what I would do if I got hungry during a late night feeding.

    So I brought enough snacks with me, which I thought was a lot. In the end, I ate it all while I was in the hospital!

    

No.3 Nipple Protection

    It wasn't on the list of belongings I received from the hospital, so I took it with me just in case.

    When I started breastfeeding soon after giving birth, my nipples started to tingle immediately. Applying a nipple protector made it a little easier.

 

No. 4 Plastic bottle straw caps

    The straw cap on the plastic bottle is what the hospitalized people say about it.

    To be honest, this one was subtle.

    -Some of the mouths of different plastic bottles did not fit.

    -washing caps and changing straws takes time

    -Even with a straw, you have to lift yourself to hold the bottle. There was no big difference to drinking it directly.

 

   I only used it for about 2 days from the day of my c-section - until I could walk.

    After that, I drank it directly from a plastic bottle.

 

No.5 Book

    I brought it in because I thought I had a lot of free time.

    On the day of my hospital stay, I was able to read during the wait for my c-section, but I couldn't read the rest of the time due to breastfeeding and lack of sleep!