My Favorite Song | DJTA-SHIオフィシャルブログ「VIDEO SCRATCH LIFE」Powered by Ameba

My Favorite Song



And now the end is near,
「いまや(自分の人生も)その終わりが近づき」
And so I face the final curtain,
「そして、自分は(今)最後の幕に直面しています」
My friend I'll say it clear,
「友人よ、はっきりと申し上げましょう」
I'll state my case of which I' m certain.
「私の生き方を確信をもって述べましょう」
I've lived a life that's full,
「私は充実した人生を送ってきたのです」
I traveled each and every highway,
「どの道も残らず旅してきました...」
And more, much more than this,
「ただ、普通の旅ではなかったのです」
I did it my way.
「自分のやり方で歩んできたのです」
Regrets, I've had a few,
「いま思えば、後悔することは少しはあります...」
But then again, too few to mention,
「しかし、申し上げるほどのことはほとんどありません」
I did what I had to do,
「やるべきことはきちんとやってきました」
And saw it through without exemption.
「しかもそれを、一切免除してもらうことなく最後までやりとおしました」
I planned each charted course,
「そのどれにも海図をつくって、航路計画をたてたのです」
Each careful step along the byway,
「未開拓の道をたどる着実な一歩一歩を計画したのです」
And more, much more than this,
「それもただの計画ではなく」
I did it my way.
「自分のやり方できちんと計画したのです」
Yes, there were times, I'm sure you knew
「たしかに、君もご存じのとおり、こんなときもありました」
When I bit off more than I could chew,
「つまり、自分で消化しきれる以上に、
仕事やいろいろなことを抱え込んで、しょいこみすぎた時もありました」
But through it all, when there was doubt,
「でもそういういろんなことをやって、おかしいなと思ったときは」
I ate it up and spit it up.
「口にいれてから吐きだしましたよ」
I faced it all, and I stood tall,
「私は何にでもまともに対峙し、勇ましく堂々とした姿勢をとってきました」
And did it my way.
「しかも 自分のやりかたでやってきたのです」
I've loved, I've laughed and cried,
「愛し、笑い、泣きさけんだこともありました」
I've had my fill, my share of losing,
「欲しいだけ口にしたこともありました、敗北も人並みに味わいました」
And now, as tears subside,
「そうして今、涙がおさまってゆくにつれて」
I find it all so amusing.
「私は気がつく、 こうしたことはなにもかもが実に楽しいことだった」
To think I did all that,
「あれこれやったこと全部について 考えてみますと」
And may I say, "Not in a shy way,"
「私としては こう言っても差し支えない、つまり、びくびくしたやりかたで、
(やってきたのでは)なかったのだ、と」
Oh, no, oh no, not me,
「絶対そうでなかった、私にかぎっては違います」
I did it my way.
「私は 自分のやりかたで ちゃんとやってきたのです」
For what is a man what has he got
「人は今この時点でその人なりのものを手にいれているのです」
If not himself then he has not
「自分がほんとうの自分でないのなら、その人は」 
to say the things he truly feels
「自分が心から感じていることを言えないのです」
and not the words of one who kneels
「膝まずいて(祈りを捧げて)いる人の言葉だって口にできないのです」
The record shows I took the blows
「いままでの記録が明らかにしているとおりで、私は連打のたたかいをしてきたのです」
And did it my way
「それも自分のやり方でやってきたのです」