いよいよクリスマスまであと数日と迫ってきましたね目
みなさん思い思いの素敵なHolidayシーズンを楽しんで下さいニコニコ
さて、今回は世にたくさん溢れるChristmas Songの中でも俺がかなり気に入ってるこの歌をクリスマスツリー


相変わらずの天才っぷりを発揮しまくってるRyan Tedder先生率いるOneRepublicのとても心に染み入る旋律です汗
会えない距離や時間が、二人を燃え上がらせる。これは時代が移り変われど、不変であって欲しいものですね目


Christmas Without You / OneRepublic




it's almost midnight, where you lay your head
but i'm calling numbers, buying plane tickets and bed
every channel on the tv, it's a wonderful life
i don't feel so wonderful on this cold winter night

もうすぐ真夜中を迎えるこの時に
君はどこで過ごしてるんだろう
そんなことを考えながら僕は飛行機のチケットを買って寝る部屋を決めたところだ
TVはどのチャンネルでも素敵な物語だらけ
でも僕はこんな寒い冬の夜に一人で、そんな風には感じられないんだ


i missed thanksgiving, missed a birthday or two
didn't make st. valentines, but i was thinking of you
only one thing in the world, i couldn't do
only one thing could kill me, christmas without you

感謝祭や君の誕生日も僕は一緒に過ごせず
バレンタインだって何も出来なかった
でもずっと君の事ばかり考えていたんだ
この世界でたった一つだけ僕が嫌な事
そのたった一つの事が僕を苦しめるんだ
そう、君のいないクリスマスなんて考えられないんだ


ooh, the snow is on the ground
the day's getting colder, i'm coming home now
so go ahead light the fire, turn that christmas tree on
cause i've been missing you so much that i wrote you this song
yes, i did

ほら、空からは雪が降り積もってきた
どんどん冷え込んできたけど、もうすぐ家に帰るところさ
そしたら火を灯して、暖かい家にクリスマスツリーを飾ろう
君をどんなに恋しく思ってるかわかってくれるかい
だから君にこんな歌を送ったんだ
心を込めたこの歌を


i missed thanksgiving, missed a birthday or two
didn't make st. valentines, but i was thinking of you
only one thing in the world, i couldn't do
only one thing could kill me, christmas without you
only one thing in the world, i couldn't do
only one thing could kill me, christmas without you

感謝祭や君の誕生日も僕は一緒に過ごせず
バレンタインだって何も出来なかった
でもずっと君の事ばかり考えていたんだ
この世界でたった一つだけ僕が嫌な事
そのたった一つの事が僕を苦しめるんだ
そう、君のいないクリスマスなんて考えられないんだ
君と過ごせないクリスマスなんて、僕にはいらないんだ


oh, the presents wrapped, and 'jingle bells' on the radio
i'm turning down the street, there's no place i'd rather go
every holiday, oh, you feel the same
except for the ones when i'm with you

クリスマスプレゼントに、ジングルベルはお決まりのラジオから流れてくる
そんなにぎやかな街を歩いてるんだけど、そこに僕が行きたい場所なんてない
君さえいれば良かったんだ
こんなクリスマスが来るたびに君も同じように感じてくれてるのかな
ただあの頃と違うのは、僕と君が一緒にいないことなんだ


i missed thanksgiving, i missed a birthday or two
i didn't make st. valentines, but i was thinking of you
only one thing in the world, that i couldn't do
there's only one thing that kills me, christmas without you

感謝祭や君の誕生日も僕は一緒に過ごせず
バレンタインだって何も出来なかった
でもずっと君の事ばかり考えていたんだ
この世界でたった一つだけ僕が嫌な事
そのたった一つの事が僕を苦しめるんだ
そう、君のいないクリスマスなんて考えられないんだ
君と過ごせないクリスマスなんて、僕にはいらないんだ