カナダのレゲエフュージョンバンドのMAGIC!が超絶ロングヒットを続けているこのデビューシングルでついに全米1位を獲得クラッカー
リリースは去年なんですが、ジワジワと欧州を中心にチャートを席巻しついにUKチャートを制覇。その勢いのままUSも先日制覇しちゃいましたクラッカー


今の季節にちょうど良くあう、ラジオフレンドリーな楽曲と耳に残る印象的な歌声、そしてなにより笑えてくる程良い意味でくだらなくて日常的な歌詞が特徴のRUDE。日本でもブレイク間近なので是非意味も抑えといてねニコニコ


RUDE / MAGIC!




Saturday morning jumped out of bed
And put on my best suit
Got in my car and raced like a jet
All the way to you
Knocked on your door with heart in my hand
To ask you a question
'Cause I know that you're an old-fashioned man, yeah

土曜日の朝ベッドから飛び降りて
俺が持ってる一番のスーツを着飾って
ジェット機のように車を走らせるんだ
あなたの元へ
心臓に手をあててドアをノックする
あなたにこう投げかける為に
『俺はあなたが古いタイプの人間だってわかってるんです』ってね


Can I have your daughter for the rest of my life?
Say yes, say yes 'cause I need to know
You say I'll never get your blessing 'til the day I die
Tough luck, my friend, but the answer is 'No'


娘さんと結婚させてもらえませんか?
お願いだからいいよと言って下さい
俺は知りたいんだ
そしてあなたは俺が死ぬまでその望みは叶わないという
『よく頑張ったが、まだ甘い、答えはノーだ』


Why you gotta be so rude?
Don't you know I'm human too?
Why you gotta be so rude?
I'm gonna marry her anyway

なんでそんなに無礼なんだ?
俺だって人間だぜ?
なんでそんなに無礼なんだ?
なにがなんでも彼女と結婚するからいいんだけどさ


Marry that girl
Marry her anyway
Marry that girl
Yeah, no matter what you say
Marry that girl
And we'll be a family
Why you gotta be so
Rude

あの娘と結婚するんだ
どっちにしても結婚するんだ
あの娘と結婚するんだ
あなたが何と言おうと
あの娘と結婚するんだ
いつか俺たちは家族になるんだよ
なんでそんなに無礼なことが出来るんだ?


I hate to do this, you leave no choice
Can't live without her
Love me or hate me we will be boys
Standing at that altar
Or we will run away
To another galaxy, you know
You know she's in love with me
She will go anywhere I go

こんなことしたくないけど、選択の余地なんてないんだ
彼女なしでは生きられない
俺を好きだろうが嫌いだろうが
いずれ一緒に教会の祭壇に並ぶ事になる
もしくは別の惑星にでも彼女と一緒に逃げるよ
知ってるだろ、彼女は俺のことを愛してるんだ
彼女はどこまでも俺の行くとこについてくる


Can I have your daughter for the rest of my life?
Say yes, say yes 'cause I need to know
You say I'll never get your blessing 'til the day I die
Tough luck, my friend, but the answer is 'No'

娘さんと結婚させてもらえませんか?
お願いだからいいよと言って下さい
俺は知りたいんだ
そしてあなたは俺が死ぬまでその望みは叶わないという
『よく頑張ったが、まだ甘い、答えはノーだ』


Why you gotta be so rude?
Don't you know I'm human too?
Why you gotta be so rude?
I'm gonna marry her anyway

なんでそんなに無礼なんだ?
俺だって人間だぜ?
なんでそんなに無礼なんだ?
なにがなんでも彼女と結婚するからいいんだけどさ


Marry that girl
Marry her anyway
Marry that girl
Yeah, no matter what you say
Marry that girl
And we'll be a family
Why you gotta be so
Rude

あの娘と結婚するんだ
どっちにしても結婚するんだ
あの娘と結婚するんだ
あなたが何と言おうと
あの娘と結婚するんだ
いつか俺たちは家族になるんだよ
なんでそんなに無礼なことが出来るんだ?