What's up!!!

Dianaです👑

 

Ed SheeranのFirst Timesを和訳しました!

楽しんでくださ〜い!

 

 

I thought I'd feel different playing Wembley

ウェンブリーで歌うと違う気持ちになると思ってた

 

Eighty thousand singing with me

8万人の人が僕と一緒に歌ったんだ

 

It's what I've been chasing

これが僕がずっと追い求めてきたものなんだ

 

‘Cause this is the dream

これが夢だから

 

When it was all over

全てが終わった時

 

I cleared out the room

部屋を片付けたんだ

 

Grabbed a couple of beers, just me and you

ビールを持って、僕と君だけで

 

Then we start talking, the way that we do

その後話し始めたんだ、僕たちの方法で

 

Ain't it funny how the simplest things in life can make a man?

人生で一番シンプルなことが一人前の男を作りあげれるって面白くない?

 

Little moments that pass us by

僕たちが過ごすちょっとした瞬間

 

Oh, but I remember

あ、でも覚えてるんだ

 

The first kiss, the first night

初めてのキス、初めての夜

 

The first song that made you cry

君を泣かせた初めての曲

 

The first drink, red wine

初めて飲んだのは赤ワインだった

 

On a step in Brooklyn

ブルックリンの階段でだった

 

I still feel, the first fight

まだ感じるんだ、初めての喧嘩

 

But we both made it out alive

でも僕たちはお互いそれを乗り越えたんだ

 

And I can't wait to make a million more first times

たくさんの初めてを作りたくてたまらないんだ

 

The greatest thing that I have achieved

僕が成し遂げた1番偉大なことは

 

Was four little words down on one knee

4つの小さな単語だった、片足をひざまずいてた

 

You said, "Darling, are you joking?"

ダーリン、冗談でしょ?って君は言った

 

And I just said, "Please"

そして僕は言ったんだ、お願いって

 

Ain't it funny how the simplest things in life can make a man?

人生で一番シンプルなことが一人前の男を作りあげれるって面白くない?

 

Little moments that pass us by

僕たちが過ごすちょっとした瞬間

 

Oh, but I remember

あ、でも覚えてるんだ

 

The first kiss, the first night

初めてのキス、初めての夜

 

The first song that made you cry

君を泣かせた初めての曲

 

The first look in your eyes

君の初めての眼差し

 

When I said I love you

愛してるって僕が言った時

 

I still feel the butterflies

まだドキドキしてたんだ

 

When we stumbled home that night

僕たちがフラフラして家に帰ったあの夜

 

I can't wait to make a million more first times

たくさんの初めてを作りたくてたまらないんだ

 

Ain't it funny how the simplest things in life can make a man?

人生で一番シンプルなことが一人前の男を作りあげれるって面白くない?

 

Little moments that pass us by

僕たちが過ごすちょっとした瞬間

 

Oh, but I remember

あ、でも覚えてるんだ

 

The first kiss, the first night

初めてのキス、初めての夜

 

The first song that made you cry

君を泣かせた初めての曲

 

The first dance at moonlight

月の光の下での初めてのダンス

 

In your parents garden

君の親の庭で踊った

 

I can't wait to see

早く見たくてたまらないんだ

 

Everything that's yet to be

まだできてない全て

 

Our first child

僕たちの初めての子供

 

And a million more first times

そしてたくさんの初めて

 

YouTubeもやってますのでぜひ観に来てください!